Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med topcom skyr@cer 254G

Anbefalte innlegg

Kjøpte en topcom skyr@cer 254G som skulle brukes hjemme hos foreldrene. Det er imidlertid et problem, den kobler seg stadig av og på nettet hele tiden, den er bare frakoblet i ca 1-2 sekunder av gangen, men dette er nok til at min mor blir logget ut av nettbanken sin. Har prøvd de 3 firmwarene jeg fant på topcom.net uten at noen av disse hjalp nevneverdig. Noen som har lignende problemer og har funnet en løsning i f.eks innstillingene til routeren? Eller må jeg ta turen til elkjøp? :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, trådløst ja. Nei, ikke bare under nedlastinger, virker helt vilkårlig om når den kobler av, samme om jeg spiller, surfer, laster ned etc. Den første firmwaren som bare klarer 1-2 mb (og ikke 54 mb som routern og kortet er sertifisert for), den er litt mer stabil, men i og med at vi snart får 4 mb-linje her vil jeg helst slippe å bruke den...

Lenke til kommentar

fikk en pakke med denne routeren og en usb greie etter reklamasjon på en airlink 6911.

Hadde samme problem med at den rslo seg av og på, rimelig raskt, men likevel irriterende hvis an blir avlogget på nettsteder.

på airlinken måtte en resette den manuelt hver dag for å fungere bra, og topcomen resatte seg selv hver dag.

Uansett, ser ut som om problemet er løst her. Har stått på i ca 2 uker nå uten problemer.

Eneste jeg kan tenke på er at etter en reinnstallering så prøvde jeg igjen nyeste intel proset (9.0.2.1) Og ingen problemer så langt.

Routeren har firmware som topcom sier er ifra 2005, men vises som 2004 selv om versjon nummeret stemmer.

Et annet problem er at den er vrien å logge på 192.168.1.1, fungerer ca 1 av 5 ganger uten at en slår av strømmen først.

Den fungerer fint med en linksys wlan bridge, så det var vel intel 2200 kortet med 8.0 driverne som satte den i gang. Forhåpentligvis

Lenke til kommentar

Takker for flere nyttige svar :) Har deaktivert windows zero config og så langt ikke opplevd flere restarter, mulig det var det som gjorde utslaget. Får stikke på elkjøp om problemet oppstår igjen, mine foreldre var litt redd for å bli "nettløse" om jeg leverte inn routeren men om det er tilfelle at jeg får en ny på stedet ved slike feil så kan jeg berolige dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...