quack Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Målet mitt er: når man holder musa over et lite bilde, skal et annet bilde på sida endres. Hvis man så klikker på det lille bildet skal man bli tatt til en link. Noen som veit om en lur måte? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 HTML'n <a id="link1"><span>Link1</span></a> CSS'n span { display: none; } a#link1 { background: URL(bildevanlig.jpg) no-repeat; width: 0px; height: 0px; } på widht og height legger du inn størrelsen på bildet. a#link1:hover { background: URL(bildemedmusover.jpg) no-repeat; } Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Vill heller brukt medtoden beskrevet på Loomys hjemmeside til en vanlig :hover-effekt, Skate4Life. Men det trådstarter mener krever nok JavaScript, så du bør nok heller spørre i JavaScript-delen av forumet. Edit: Fant dette vha. Google: http://www.pageresource.com/jscript/jhover3.htm. Så må du bare putte inn bilder istedenfor tekst i lenkene, og endre SRC-egenskapen til adressene du vil at lenkene skal føre til. Endret 22. oktober 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hvorfor bruke JS? Lenke til kommentar
quack Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 tnx, det var nyttig info Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Missforstod jeg visst, trudde du skulle bare endre ett bilde på mouse over, ikke at du skulle endre bilde nr2 med musa over bilde 1. Lenke til kommentar
quack Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Edit: Fant dette vha. Google: http://www.pageresource.com/jscript/jhover3.htm. Så må du bare putte inn bilder istedenfor tekst i lenkene, og endre SRC-egenskapen til adressene du vil at lenkene skal føre til. 5045954[/snapback] Denne oppskriften passa veldig bra. Men er det noen måte å endre koden sånn at når man klikker på linken, så "henger" on-mouse-over bildet igjen fortsatt? Nå går det tilbake til utgangsbildet med en gang man tar musa bort fra aktiveringslinken liksom. Jeg bruker det i en meny, og da hadde det vært fint om det aktuelle bildet fortsatte å være aktivt mens man var inne på den tilhørende sida. Noen som skjønte hva jeg mente? (knotete forklart, men er ikke så greit ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå