Bruun Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har en trådløs router ( D-Link DI-614+ ) som til nå kun har blitt brukt til to latopper som står for det meste like ved den. Jeg har nettopp fått meg egen latop som jeg kjører på dette nettverket, men jeg bruker den for det meste i andre enden av huset, en etasje ned. Her blir signalet veldig svakt, og av og til detter den ut. Hva må jeg kjøpe for å forlenge rekkevidden på det trådløse nettverket? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 I teorien skal du kunne snurre kobbertrå runt antennen og få ett bedre signal. det du og kan gjøre er og snurre den rundt antennen og så etterpå tar du den andre enden og snurrer den rundt en blyant.. trekker ut blyanten (slik at du får en spiral) og så vil du kunne få bedre signal Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvilken teori er dette? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Hvilken teori er dette? 5043990[/snapback] går elektro på VGS... der har vi og om telekomunikasjon ol. og en anntenne er bare en tvinna kobberkabel Endret 22. oktober 2005 av -=CH=- Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Enklest er sikkert å prøve å flytte AP'en litt, og stille på antennene. Du har kanskje allerede prøvd? Ellers er nok ekstern antenne det letteste (billigste) alternativet. Det er mulig det er nok med en på en av endene, men ingen garanti. WDS er en annen løsning, men det innebærer så vidt jeg kan se at ruteren hos dere også byttes ut da den ikke støtter WDS. WDS gjør det mulig å koble to seperate nettverk sammen til ett logisk nettverk, dvs. at det er en pseudokabel. Endret 22. oktober 2005 av joebush Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvilken teori er dette? 5043990[/snapback] går elektro på VGS... der har vi og om telekomunikasjon ol. og en anntenne er bare en tvinna kobberkabel 5044702[/snapback] Du har rett i at antenner er laget av kobberkabel e.l. En antenne på en router er avstemt til senderfrekvensen (2450MHz +/-) Hvis du surrer en vilkårlig kobbertråd rundt denne, vil sannsynligvis antennen komme ut av resonans - noe som vil gi dårligere signal. Hvis du derimot snakker om å lage en ny antenne som er lengre enn f.eks 1/4 bølge GP, så kan du få doblet forsterkning (+3dB) ved 5/8 bølgelengde. Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du trenger da ikke WDS til dette? Kjøp et nytt aksesspunkt ifra samme produsent. Sett opp dette i repeater mode, sett denne halvveis mellom der du skal sitte og routeren din idag (kan hende du må flytte den litt rundt for å få best dekning). Aksesspunktet trenger da bare strøm. Den tar da imot signalet fra routeren din, og sender det vidre. Det er vel DWL-900AP+ som er aksesspunktet i samme serie som routeren din. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du har vel rett. Har vært så opptatt av WDS i det siste at jeg ikke tenkte på det. Da må selvfølgelig ny ruter støtte det da. :| Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Du trenger da ikke WDS til dette?Kjøp et nytt aksesspunkt ifra samme produsent. Sett opp dette i repeater mode, sett denne halvveis mellom der du skal sitte og routeren din idag (kan hende du må flytte den litt rundt for å få best dekning). Aksesspunktet trenger da bare strøm. Den tar da imot signalet fra routeren din, og sender det vidre. Det er vel DWL-900AP+ som er aksesspunktet i samme serie som routeren din. 5045127[/snapback] Jeg ventet på ordet "aksesspunkt", for det er det jeg har lurt litt på om er det jeg trenger. Takk for alle svar Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Du har vel rett. Har vært så opptatt av WDS i det siste at jeg ikke tenkte på det. Da må selvfølgelig ny ruter støtte det da. :| 5045157[/snapback] Ikke router. Aksesspunkt Har ikke sett noen routere som kan settes opp i repeatermode (selv om det sikkert finnes). Lenke til kommentar
Konge Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Dlink har laget ett produkt som heter Rekkeviddeforlenger med typebetegnelse DWL-G710 . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå