Gå til innhold

SONY DCR-IP7E, overføringsproblemer.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt ett SONY DCR-IP7E en stund nå, og jeg fant ut at det var på tide å overføre noen av filmene mine på pc'en. Det begynte først når jeg fant ut at jeg hadde for treig pc til å kunne øveføre filmene.

Jeg har nå nylig kjøpt meg en ny pc og fant ut at jeg skulle prøve på nytt.

Jeg kobler SONY DCR-IP7E (I VCR Modus så klart) inn i pc'ens "IEEE 1394" port og får den godkjennende bjelle lyden fra windows om at den har funnet ny maskinvare, deretter går jeg inn i Cyberlink Powedirector 3 og prøver å øverføre HELE filmen inn i pc'en, dette går fint, det eneste problemet er at den deler 77 minutter inn i 2-5 sec lange klipps og lager redigering til ett mareritt. Problemet mitt oppstår når jeg prøver andre programmer (Ulead, og microsoft moviemaker) de ikke klarer å finne kameraet. Jeg har lest andre tråder her om Sony's problemer med SP2 og IEEE 1394, men mitt kamera blir jo funnet i Cyberlink Powerdirector 3 Express, det eneste problemet er at det programmet virker ubrukelig. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få overført hele filmer inn på pc'en, eller om jeg bare skal gi opp. :cry:

Håper noen kan hjelpe meg her inne! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at WMM og Ulead VideoStudio ikkje fungerer, er truleg fordi kamera ditt er eit Micro MV-kamera, og ikkje eit vanleg DV-kamera. Micro MV bruker ein annan komprimeringsmetode, og krevjer spesiell programvare for å redigere. Les meir om MicroMV her.

Er det nokon innstillingar for capture i Powerdirector? Står det noko om "scene detection" e.l., som du i so fall kan skru av? Les i hjelp-fila om capture, kanskje det står noko der.

Lenke til kommentar

Ja det stemmer den bruker MicroMv formatet, jeg har prøvd å søke i hjelp funksjonen til powerdirector men der er det kun muligheter for å legge "enkelt clipps" som det heter. Og jeg har prøvd alle de andre instillengene, finner ikke ut hvordan jeg kan legge inn hele filmen.

Er det noen andre "Spesielle" programmer som da har muligheten til å kunne overføre hele MicroMv filmer til pc'en ?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...