Luv Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei. Jeg har et problem jeg ikke forstår mye av. Når jeg hadde kommet til installasjonen av windows, stoppet den på 34% hver gang. Jeg har prøvd 2 forskjellige harddisker og to forskjellige windows cd-er. Begge cd-ene funker fint. Hva er problemet? En kompiss av meg påstod det var noe med enten hdd eller ram, men siden jeg har prøvd to like hdd-er så er jo det utelukket. Trenger sårt hjelp, takker for alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har du andre komponenter som står i? Ein CD-Rom kan faktisk skape problemer med installasjon av Windows. Hadde nettopp ein situasjon der me fekk innstallert Windows, alt såg bra ut, men når oppstartsbilete til Windows kom var det full stopp. Prøvde med 3-4 XP CDar, og 2 harddiskar. Problemet låg i CD-Rommen, fjerna den og alt gjekk som smurt. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Grunnen til at jeg formaterte var at plutselig stod det "out of range" på skjermen når win-påloggingsbilde skulle vise. Jeg vet ikke hva det kan være, men det funker å formatere disken med en annen maskin. Selv om dette har løst ett av problemene, vil jeg helst få svar på hva jeg kan gjøre for å fikse dette. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Out Of Range meiner eg kjem når skjermen er satt til å kjøre ein høgare oppløysning enn den er konstruert for. Hadde samme problem i CS med ein 17" CRT-skjerm. Satte du feil oppløysning så fekk du ikkje bilete. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Dra ut nettverkskabel, disable alt i BIOS du ikke har behov for, ta ut kortene som ikke er nødvendig for install. Se etter at plug and play OS er enable i bios.. Tjaa ? noe mer ? Lenke til kommentar
Luv Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 takker for tips, skal prøve senere. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvis ikke noen av tipsene over hjelper, får du bruke eliminerings-metoden. Ta ut alle kort du ikke trenger for å starte maskina, inkl. minnebrikker (hvis du bruker flere enn en). Se om du får inst. Windows da. Hvis ja, putt inn ett og ett kort og se om du finner problemet. Hvis nei, kan det jo være alt fra sliten CD/DVD-leser, gåent minne, HK, etc. Lykke til! Lenke til kommentar
Luv Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg skal prøve dette nå, håper virkelig noen av rådene fungerer. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Tro det eller ei, feilen var faktisk et gammelt pci-lydkort. Takk for tipset med eliminasjons-metoden:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå