Ondskapen Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 ok.... Men er det noen som har erfaring med www.shg.no eller? hvordan er leverings tiden fra dem? Lenke til kommentar
drugis Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er ikke noe særlig vanskelig =) ting pleier som regel å gå fint når du bygger selv, men av og til skjer det små ting som feks at maskinen ikke starter og slikt da, men da er det bare til å prøve å ta ut noen komponenter for selv å prøve om igjen =) og i tillegg er det lærerikt og ganske morsomt selv synes jeg da 5044482[/snapback] bygget pc for to dager siden, tok litt tid med og få den til og starte jah men det kan by på problemer når du bygger, sånn som att det ikkje kommer bilde på skjermen!! veit ikkje kva som er galt, defekt komponent eller no? Lenke til kommentar
substeve Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Vil bare nevne at GeIL Ultra X rammen som ble nevnt tidligere yter en del dårligere på en Athlon64 platform enn på Intel - og med det mener jeg at det er et godt valg til Intel, mens for AMD finns det annen ram i samme prisgruppe som er like bra. Her ser du tydelig forskjellen ved Intel vs. AMD platform: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1653&page=6 og: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2174&p=12 (siste avsnitt) Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er ikke noe særlig vanskelig =) ting pleier som regel å gå fint når du bygger selv, men av og til skjer det små ting som feks at maskinen ikke starter og slikt da, men da er det bare til å prøve å ta ut noen komponenter for selv å prøve om igjen =) og i tillegg er det lærerikt og ganske morsomt selv synes jeg da 5044482[/snapback] bygget pc for to dager siden, tok litt tid med og få den til og starte jah men det kan by på problemer når du bygger, sånn som att det ikkje kommer bilde på skjermen!! veit ikkje kva som er galt, defekt komponent eller no? 5044643[/snapback] Hva type prosessor har du ?prøvd å sette minne brikkene i en og en evnt i andre spor?starter den opp og hører du at hden spinner? Lenke til kommentar
drugis Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hva type prosessor har du ?prøvd å sette minne brikkene i en og en evnt i andre spor?starter den opp og hører du at hden spinner? 5045537[/snapback] hmm, ja, fant ut att eg hadde ikkje prøvd den andre brikka aleine, det var eine minnebrikka som var defekt dessverre Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Hvordan blir denne PC`en støy mesig og med varme utvikling? burde jeg kjøpe en vifte til CPU eller? Hvordan er leverings tiden fra www.shg.no? Er det stor forskjeld på Point Of View GeForce 7800GT 256MB og Point Of View GeForce 7800GTX 256MB ? Er Point Of View GeForce 7800GTX verdt 800Kr mer en Point Of View GeForce 7800GT. Og er AMD 64 4000+ så mye bedre en AMD 64 3700+ at det lønner seg å kjøpe den? Er dette mine noe å samle på? Endret 23. oktober 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hvordan blir denne PC`en støy mesig og med varme utvikling? burde jeg kjøpe en vifte til CPU eller? Hvordan er leverings tiden fra www.shg.no? Er det stor forskjeld på Point Of View GeForce 7800GT 256MB og Point Of View GeForce 7800GTX 256MB ? Er Point Of View GeForce 7800GTX verdt 800Kr mer en Point Of View GeForce 7800GT. Og er AMD 64 4000+ så mye bedre en AMD 64 3700+ at det lønner seg å kjøpe den? Er dette mine noe å samle på? 5048982[/snapback] Shg er kjappe med levering, fikk mine dager etter 4 dager da alt var på lager vel jeg ville egentlig valgt et 7800GT kort, er ikke så utrolig masse forskjell i ytelse på dem, og desuten kan du overklokke et 7800gt til å bli et fullverdig 7800gtx. en 4000+ er kjappere enn en 3700+ ja, men om det er verdt prisforskjellen tror jeg ikke. 3700'en klokker nokså bra den og, så du vil nok få den i samme hastigheter uten å anstrenge deg noe særlig =) så spar pengene dine mener nå da jeg Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg skal ikke overklokke.... Men burde jeg virkelig ikke kjøpe AMD 64 4000+ og 7800GTX? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg skal ikke overklokke.... Men burde jeg virkelig ikke kjøpe AMD 64 4000+ og 7800GTX? 5049713[/snapback] spørs om du har penger til det =) for da kliner du til men er du derimot sparsommelig (er ikke snakk om altfor mye bedre merkbar ytelse) så ville jeg spart de pengene å evnt. investert i noen gode brikker som du kan oc med Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Så det er ingen merkbar ytelse forbedring? Da driter jeg i det... Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 kanskje en 6-7 ekstra fps'er med det andre oppsettet, men om det er verdt pengene bestemmer lommeboken din =) Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) quote: Hvordan blir denne PC`en støy mesig og med varme utvikling? burde jeg kjøpe en vifte til CPU eller? Hvordan er leverings tiden fra www.shg.no? Er det stor forskjeld på Point Of View GeForce 7800GT 256MB og Point Of View GeForce 7800GTX 256MB ? Er Point Of View GeForce 7800GTX verdt 800Kr mer en Point Of View GeForce 7800GT. Og er AMD 64 4000+ så mye bedre en AMD 64 3700+ at det lønner seg å kjøpe den? Er dette mine noe å samle på? De minne brikkene er ikke noe særlig, jeg ville heller satset på feks disse : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 MEGET bra minne brikker med de strammeste timingsene man for kjøpt 1gig moduler for. disse er å anbefales . ellers kan du se på disse og som er ganske bra : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=SER Endret 23. oktober 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
drugis Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 De minne brikkene er ikke noe særlig, jeg ville heller satset på feks disse : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 MEGET bra minne brikker med de strammeste timingsene man for kjøpt 1gig moduler for. disse er å anbefales . ellers kan du se på disse og som er ganske bra : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=SER 5049858[/snapback] what??, korleis veit du kva slags brikker eg har?? og dei er da ikkje dårlige i seg sjølv Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 De minne brikkene er ikke noe særlig, jeg ville heller satset på feks disse : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 MEGET bra minne brikker med de strammeste timingsene man for kjøpt 1gig moduler for. disse er å anbefales . ellers kan du se på disse og som er ganske bra : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=SER 5049858[/snapback] what??, korleis veit du kva slags brikker eg har?? og dei er da ikkje dårlige i seg sjølv 5049875[/snapback] beklager hehe trykket på en feil knapp og quotet dermed feil innlegg-my bad Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Angående støy.... Visst lite støy er viktig ville jeg enten gått for Samsung eller Seagate. Maxtor er kjent for å bråke mye. Du kommer ikke til å angre for å ha brukt ett par hundrelapper mer på harddisk når du setter på et par nedlastninger over natta Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 harddisk: Samsung 200 GB 5043152[/snapback] Har gjort det... Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Vil bare nevne at GeIL Ultra X rammen som ble nevnt tidligere yter en del dårligere på en Athlon64 platform enn på Intel - og med det mener jeg at det er et godt valg til Intel, mens for AMD finns det annen ram i samme prisgruppe som er like bra. Her ser du tydelig forskjellen ved Intel vs. AMD platform: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1653&page=6 og: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2174&p=12 (siste avsnitt) 5045319[/snapback] Nei, de yter ikke like bra på AMD som Intel, men det gjør ingen tilsvarende brikker heller (Twinx XL, OCZ Platinum), slik er det bare. Nå skal visstnok alle AMD kort støtte CAS 2, og ikke bare CAS 2.5 som før. Angående harddisker: 120GB S-ATA Disk Roundup Endret 24. oktober 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Ikke som et angrep, Big SturL, men anbefaler deg å lese mer reviews før du poster her. Fordi det du har sagt i denne tråden, virker dessverre like ødeleggende som hjelpende.Håper at du senere blir aktiv med anbefalninger, fordi vi trenger flere hjelpende hender i dette forumet. Når det gjeder oppsetter så virker det ganske greit. Skjermkortet var overaskende billig (2,4k SHG.no), men vil du legge i mer penger her, så går du som sagt for 7800GT. Holder du deg til ATI, får du ikke bruk for funsksjonen "SLI", og du kan spare noen penger ved og f.eks bytte til ASUS A8ne Nforce4 ultra. Ellers anbefaler jeg deg å velge 2x 1024 mb brikke i stedet for 4x 512 mb. Gå etter billigst pris, bare brikken er spessefissert med DDR PC3200 eller høyere. Samsung hdd. er regnet som stilleste disken på markdet, og Maxtor regnet som det motsatte. Godt valg. 5044100[/snapback] Hehe, bra at du kommenterer i et moderat lynne og ikke "klikker" som mange andre gjør. Altså, leser mange reviews, deriblandt denne: S-ATA Disk Roundup. Så min påstand om at Maxtor var et bedre valg var vel ikke helt uberettiget. Selv om A8N kortene har SLi støtte, hindrer det ikke dem i å være bra kort med passiv heatpipe kjøleløsning, derfor la jeg til Premium kortet til ASUS. Ja, det finnes kanskje billigere kort med heatpipe, men jeg foretrekker ASUS. Du får det til å virke som om jeg har anbefalt 4x512 brikker, noe jeg ikke har gjort... Jeg anbefalte Patriot sitt 2x1024MB kit, som er veldig bra RAM. Angående skjermkort... Ja, du jeg og er enig med at du kan kjøpe et 7800GT skjermkort, ikke fordi du kjøper kjøper SLi hovedkort, men fordi ytelsen er bedre. Men jeg synes ikke ytelsen/prisen til 7800GT smaker like godt som ytelse/prisen til X850XT. 5044007[/snapback] Som du ser anbefaler jeg også 7800GT. Personlig foretrakk jeg ytelse/prisen til X850XT mot 7800GT, fordi 3Dmark scores betyr ikke alt. Jeg kan også si at X850Pro er et særdeles godt valg, hvis du er ute etter å spare noen kroner. Hvis ikke, så anbefaler jeg òg 7800GT (XFX sitt). (Beklager dobbelpost) Endret 24. oktober 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
whom Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Big SturL: Kanskje mer oppegående enn jeg først anntok, i hvert fall etter siste "edit" Det kom litt dårlig frem, men hele innlegget var ikke rettet mot dine ord. Når det gjelder "hdd roundup" til hw.no, så er nok den utdatert fra mars 04. Min mening er da at det finnes tre hdd som det er forsvarlig å velge; Samsung (lavest støy, best overføringshastighet, Seagate (lite støy, lav "feilratio") og Hitachi (lite støy, best ytelse). Ellers vil jeg ikke si at X850PRO er noe spessielt godt valg (hvis ikke du finner den til god pris), da x800XL yter bedre i de fleste spill med sine 16 pipelines. Som presisert så mange ganger før, så bør den godeste trådstarter se budsjettet an, om det blir 7800 eller X850XT. Og da skulle det meste være klart for kjøp? Edit: leif Endret 24. oktober 2005 av Deuz Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Big SturL: Kanskje mer oppegående enn jeg først anntok, i hvert fall etter siste "edit" Det kom litt dårlig frem, men hele innlegget var ikke rettet mot dine ord. Når det gjelder "hdd roundup" til hw.no, så er nok den utdatert fra mars 04. Min mening er da at det finnes tre hdd som det er forsvarlig å velge; Samsung (lavest støy, best overføringshastighet, Seagate (lite støy, lav "feilratio") og Hitachi (lite støy, best ytelse). Ellers vil jeg ikke si at X850PRO er noe spessielt godt valg (hvis ikke du finner den til god pris), da x800XL yter bedre i de fleste spill med sine 16 pipelines. Som presisert så mange ganger før, så bør den godeste trådstarter se budsjettet an, om det blir 7800 eller X850XT. Og da skulle det meste være klart for kjøp? Edit: leif 5051950[/snapback] Hehe, takk at du vedgår det (at jeg er oppegående), da dette er noe jeg selv og føler :!: Jeg føler at jeg kan endel om hardware, dog harddisker interesser meg lite. Selv har jeg brukt 34,4 gigabytes på min maskin, noe som ikke er særlig mye. Skulle jeg anbefale en harddisk til en som bruker maskinen som meg ville jeg anbefaler Western Digital Raptor 73,4GB. Min antydning at X850Pro var et godt valg er fordi det er rimelig for tiden (2095kr). Ja, jeg vet at jeg selv sa at 3Dmark scores ikke betyr alt, men det scorer da i bunn og grunn mer enn X800XL (11500 mot 10800). Beklager at vi spammer tråden din thomas Endret 24. oktober 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå