Ondskapen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg sitter vurderer å kjøpe en gaming pc... Sitter nå på en 2,8 gh intel Celeron D elkjøp pc Så her jeg satt samme dette: Hovedkort: Asus - A8N-SLI/Premium Prosessor : AMD 64 3700+ Ram: Her kan tar jeg gjerne imot forslag... harddisk: Samsung 200 GB Kabinnet: CoolerMaster - Miditower TAC-T01E1-Tidal Wave Skjermkort: Point Of View - GeForce 7800GT, 256MB GDDR3 Strømforsyning: NorthQ - NQ4775-500S Ultra Silent PSU 500Watt Optiskdrev: NEC - ND-3540 DVD±RW, DVD±Rx16 Varebeløp inkl. moms: NOK 9,787Kr (ca) Er det noe jeg burde endre i dette oppsettet? Pc`en skal brukes til spill... Trenger ikke støre harddisk fordi jeg har 40 gb fra før. Trenger heller ikke skjerm eller mus. Har som sagt 11000 - 12000kr å rutte med Alle forslag motas med stor takk... Edit: Da er det riktig her... Endret 23. oktober 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Virker fint oppsettet ditt, men jeg har noen forslag til bedre og billigere komponenter. Skjermkort Minne Harddisk Strømforsyning Som du ser er skjermkortet et X850XT, altså et mye bedre kort enn 6800GT. Minnet er blandt det beste som finnes (PC3200 2-2-2-5). Harddisken er litt billigere. Thermaltake er vel ikke akkurat kjent for kvalitetskomponenter, og du trenger ikke 560W... ingen gjør det, derfor har jeg lagt til en bedre, og penere Hiper strømforsyning. Og ja, i linkene du har lagt ut koster ALT mye mer enn det du har oppgitt... Endret 22. oktober 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Thermaltake er vel ikke akkurat kjent for kvalitetskomponenter Gjelder det kabinettet også? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Nei... altså, jeg har vel ikke helt dekning for å si noe sånt, men tidligere erfaringer med Thermaltake viser at det ikke er helt maxx (Thermaltake Bigwater). Øøhh, kabinettet selv er vel helt kurrant. Er ikke det peneste, men helt greit. Det som er stygt er at de har etchet inn en Thermaltake logo i plexien på siden (hvis du går for det med vindu). Ett godt tips: GO Lian Li (se avatar). Men du BURDE kjøpe de andre komponente jeg har satt opp. Mer bang for teh buck finner du ikke! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Det er greit... men det hadde vært digg å holde seg til max 2 butikker.... Hva med dettekortet da? Eller dette?? Vill ikke ha en pc som støyer spess mye heller... Endret 22. oktober 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Altså, det første kortet er helt håpløst, mens det andre er vel forsåvidt hakket bedre, men herres, det er jo 900kr dyrere. Hvorfor ikke kjøpe alt hos shg.no? Det er jo den billigste butikken... Gi meg mailen din, så kan jeg sende deg et oppsett fra shg.no! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) slettet denne jeg.... Endret 22. oktober 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
drugis Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 mailen min er [email protected] 5043661[/snapback] trur kanskje han meinte ein PM Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 vet.. men har sendt 2 pm uten at de ligger sammen med de sendte... Lenke til kommentar
drugis Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) vet.. men har sendt 2 pm uten at de ligger sammen med de sendte... 5043755[/snapback] kunne lagdt han til da! men nok om den saken! EDIT: får berre håpe att ingen vil kødde seg nå da Endret 22. oktober 2005 av drugis Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Nå har jeg sendt deg et oppsett fra SHG.no. Som jeg nevnte i mailen er oppsettet litt annerledes. Jeg la bl.a. til et Coolermaster Wavemaster kabinett. Det er omtrent det samme designmessig som Thermaltake sitt, men bedre kvalitet, uteseende osv. De hadde dessverre ikke Hiper, men NorthQ hadde de. De strømforsyningene er ganske pene å se på; svart lakkert og sleevet helt til enden v kablene med svarte sleeves. Tok "Premium" utgaven av Asus sitt A8N SLi kort. Det har passiv kjøling og mange kontakter for harddisker. Det hovedkortet har blitt rost opp i skyene av mange kritikere. De hadde som nevnt ikke noe bra alternativ til 2GB RAM, så derfor anbefaler jeg disse: Patriot 2048 MB PC3200 Dual Kit. De opererer på PC3200 hastighet, med 2-3-2-5 latency, noe som er temmelig bra (det beste du får tak i faktisk). Oppsettet mitt verker sprenger eller går under budsjettet ditt, og du får en skikkelig gamer-maskin! Lykke til med PC-kjøpet:) Sturla Røysland Endret 22. oktober 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Tusen tusen takk for at du gadd å sette det sammen til meg. Hva er forskjelden på Samsung sine disker og maxtor (bortsett fra pris) Vill denne PC`en støye mye? Og hvordan er servicen og leverings tidene til www.shg.no? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Siden du likevel skal ha et SLI-hovedkort foreslår jeg ASUS A8N-SLI Premium og et 7800GT kort. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Er vel ikke store forskjellene på en Samsung og en Maxtor disk, bare prisen. Personlig vil jeg vel si at Maxtor er bedre (dette vet jeg ikke), men uansett hvilken disk du velger tror jeg ikke du merker noe forskjell. Mange anbefaler Seagate Barracuda, de er litt dyrere men visstnok veldig stillegående. Ja, du jeg og er enig med at du kan kjøpe et 7800GT skjermkort, ikke fordi du kjøper kjøper SLi hovedkort, men fordi ytelsen er bedre. Men jeg synes ikke ytelsen/prisen til 7800GT smaker like godt som ytelse/prisen til X850XT. Og du som sendte PM til meg og spurte om oppsettet, kan du sende mailen din på nytt? Kom til å slette den forrige Endret 22. oktober 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg ville deff. gått for et 7800gt med et slikt budsjett, du for jo et 7800gt til under 3k og det kortet yter både bedre, er mer framtidsrettet og har langt bedre klokkingspotensiale enn et x850xt kort. og JO! det er MYE forskjell fra Samsung og Maxtor disker. Maxtor diskene uler som uvær, Samsung diskene er blant de roligste diskene på markedet (om ikke de roligste) og dem generer i tillegg mindre varme enn maxtor diskene. Seagate diskene har fått litt negativ kritikk i det siste, så jeg ville gått for en Samsung disk Endret 22. oktober 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
whom Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ikke som et angrep, Big SturL, men anbefaler deg å lese mer reviews før du poster her. Fordi det du har sagt i denne tråden, virker dessverre like ødeleggende som hjelpende. Håper at du senere blir aktiv med anbefalninger, fordi vi trenger flere hjelpende hender i dette forumet. Når det gjeder oppsetter så virker det ganske greit. Skjermkortet var overaskende billig (2,4k SHG.no), men vil du legge i mer penger her, så går du som sagt for 7800GT. Holder du deg til ATI, får du ikke bruk for funsksjonen "SLI", og du kan spare noen penger ved og f.eks bytte til ASUS A8ne Nforce4 ultra. Ellers anbefaler jeg deg å velge 2x 1024 mb brikke i stedet for 4x 512 mb. Gå etter billigst pris, bare brikken er spessefissert med DDR PC3200 eller høyere. Samsung hdd. er regnet som stilleste disken på markdet, og Maxtor regnet som det motsatte. Godt valg. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Ja, du jeg og er enig med at du kan kjøpe et 7800GT skjermkort, ikke fordi du kjøper kjøper SLi hovedkort, men fordi ytelsen er bedre. Men jeg synes ikke ytelsen/prisen til 7800GT smaker like godt som ytelse/prisen til X850XT. 5044007[/snapback] Billigste X850XT koster 2401kr Billigste X850XT PE koster 2995kr Billigste 7800GT koster 2912kr Vil du fremdeles si at et X850XT er et bedre kjøp enn et 7800GT når det skiller 500kr og et hav i ytelse..? EDIT: Et X850ST scorer 5818 poeng i 3dmark05, mens et 7800GT scorer 6779poeng i 3dmark05. Det vil si 0,41kr per poeng for X850XT og 0,43kr per poeng for 7800GT. EDIT2: Kilder: X850XT score og 7800GT score Endret 22. oktober 2005 av svalbard Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 hadde jeg vært deg hadde jeg evnt. vurdert en Hitachi disk, dem er MEGET bra du kan lese litt om den her http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg har aldri bygd en PC før. Har jo seff satt inn mer ram og et ekstra kort til HK men.. det er det liksom... Så da lurte jeg på om det var dummt å kjøpe det som "bygge sett"? Eller om det var lett å skru en pc sammen... Endret 22. oktober 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er ikke noe særlig vanskelig =) ting pleier som regel å gå fint når du bygger selv, men av og til skjer det små ting som feks at maskinen ikke starter og slikt da, men da er det bare til å prøve å ta ut noen komponenter for selv å prøve om igjen =) og i tillegg er det lærerikt og ganske morsomt selv synes jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå