nisseman Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har hatt maskinen i omtrent et halvt år nå, men i går kollapset den under internett surfing. Det som skjedde, var at det kom blåskjerm, og det sto at jeg skulle restarte. Men da jeg restartet, kom ingen verdens ting opp på skjermen, bare "no signal detected", og gjennom høyttalerne hørte jeg "system failure due to cpu overclock". Det var litt rart siden prosessoren ikke var overklokket (AMD athlon 64 3000+ socket 754). Eneste overklokkingen som har vært, var noen måneder siden, da jeg kjørte den opp 100mhz ekstra, men bare i en time eller så, og den ble ikke spesielt varm. Noen som har evnen til å skjønne hva som kan har skjedd? jeg har ihvertfall ikke den evnen....... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Prøv å ta ut batteriet på hovedkortet for å resete CMOS. Lenke til kommentar
nisseman Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 tok det ut og satte det inn igjen, men ingenting forandret seg...... Lenke til kommentar
nisseman Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 men..jeg tenkte å ta ut prosessoren, og se om jeg får noe igjen på garantien. Jeg løsnet på klipsene på viften, men den sitter likevel godt fast i hovedkortet. Er det på grunn av at kjølepastaen "limer" fast prosessoren til viften, og skal jeg i såfall bare trekke i viften til den løsner? Lenke til kommentar
moiself Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 la pcen "stå og gå litt",, da blir det varmere i kjølepastaen og den blir lettere å få av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå