dedLy_sCoRpIoN Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har eit eit trådlaus internett gjennom ein trådlaus router tilkopling, eg sjølv har ledning, men resten av huset har trådlaust nettverks kort. Nettet er ikkje kryptert (hadde det vært opp til meg hadde det vært det for leenge sidan), og eg lurte på om det fannst nokon program der du kunne sjå kva for maskiner som er tilkopla nettet, og kor mykej båndbredde dei forskjellige maskinene tar. Nettet har nemlig gått ganske treigt i det siste... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Skal være ei liste på routeren som sier hvilke som er tilkoblet. For å se hvem som er påkoblet over en periode må du aktivere loggingfunksjon om det finnes på din router/aksesspunkt. Det du kan gjøre er å sette på MACadresse filtrering og kun tillate dine nettverkskort å koble til. Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 En ting du kan benytte for å finne ut hvem som er tilkoblet nettet ditt er Advanced IP Scanner, ulempen med denne løsningen kontra Gromit sin løsning er at du kun kan observere hvem som er på nettet akkurat i det du kjører en scan. Men det kan jo være kjekt å ha når du opplever at nettet går usedvanlig tregt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå