raakken Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei Har nettopp kjøpt meg et slik kamera og er kjempoefornøyd med det. Har knipsa dusinvis av teite bilder MEN, nå er batteriet tomt og jeg har bare brukt kameraet i 2 dager. Dvs. omtrent 20-30 min, med fikling, bildetagning osv + 2 min med filming var det jeg greide å skvise ut av batteriene. Er ikke dette sinnsykt lite? og: jeg må stille inn datoen hver eneste gang jeg slår på kameraet, noe som er irriterende, vet noen hvordan man slår dette av, evt. lagrer det så kameraet husker det? takk Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Høres veldig rart ut å måtte stille inn dato for hver gang du slår på batteriet. Kan være et batteri som ikke virker. Bruker du oppladbare eller engangsbatterier? Om det er engangsbatterier så er det ikke overaskende. Et par gode oppladbare varer mange ganger så lenge som engangsbatterier. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvor mange bilder har du tatt på ett sett batterier da? Powershot A520 bruker vel AA batterier, og jeg regner med at du bruker oppladbare? Hvilken type og hvor mange mAh er de? Hvis du derimot har brukt vanlige ikke-oppladbare AA batterier, så kan du ikke regne med noe mer tror jeg. Kjøp deg isåfall ett sett med NiMH på iallefall 2300mAh og en hurtiglader (får helt greit sett fra 150-300 kroner). Canon selv sier at A520 kan ta ca. 300 bilder på ett sett oppladbare batterier, og tester har bekreftet dette (i enkelte tilfeller langt mer også...). Ang. dato, så skal det holde at du lagrer det første gangen du skrur på kameraet - det er vel ett lite internt batteri som holder på den informasjonen. Så enten har du ikke lagret på rett måte eller så kan det jo være at internbatteriet er gåent eller noe annet feil? Eneste Canon kameraene jeg har noen erfaring med, er Ixus 30 og Powershot A400, og der holdt det med å lagre dato og klokkeslett første gangen kameraene ble startet opp. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 brukte vanlige ikkeoppladbare batterier ja... kjøpte meg et ekstra minnekort(selvfølgelig) og der må jeg lagre datoen hver gang jeg skrur på kameraet, mens det kortet som fulgte med ikke var slik.... tror jeg må sjekke det... men det er altså oppladbare jeg må satse på. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 At du må lagre dato hver gang med det ekstra minnekortet høres jo veldig rart ut da minnekortet i seg selv ikke skal ha noe med det å gjøre. Kan det være noe feil med minnekortet så det blir en kortslutning på en krets som lagrer dato? Ville prøvd med ytterligere ett minnekort (lån av en venn, prøv i en butikk eller lignende) og hvis det kun er dette ene minnekortet det skjer med, så må du bare få byttet det. Når det gjelder oppladbare. Kjøp et sett oppladbare ni-mh batterier med lader. Mah bør være over 2000 (står klart på batteriene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå