tbend Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Huskere dere den sperra som var i begynnelsen på 775 socketen... Ble det aldri noe av den eller var det bare dårlige hoved kort siden alt klokka så dårlig i begynnelsen? Tenkte å mimre litt... Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Huskere dere den sperra som var i begynnelsen på 775 socketen... Ble det aldri noe av den eller var det bare dårlige hoved kort siden alt klokka så dårlig i begynnelsen? Tenkte å mimre litt... 5042712[/snapback] Hum, aldri vært borti. Begge mine s775 klokket like bra. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 I begynnelsen ble det spekulert på om det var ei sperre på 10% elle 20%,, husker ikke, siden inegnting ville klokke Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Løsningen var vel dersom jeg husker rett å gi i925 chipsettet 0.2 V mer spenning. Ganske morsomt å tenke tilbake på hvor mye pip det var om den sperra mens vi nå vet at de fleste av de prosessorene lett gjør over 4 GHz. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Løsningen var vel dersom jeg husker rett å gi i925 chipsettet 0.2 V mer spenning. Ganske morsomt å tenke tilbake på hvor mye pip det var om den sperra mens vi nå vet at de fleste av de prosessorene lett gjør over 4 GHz. 5043326[/snapback] Ja, huske det.... Var jo rabalder verden over for det dær, men så ble det plutselig stilt og ingen konklusjon! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2124 http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2092 http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2162 Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Nice,, Men sperra er helt borte i dag? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Nice,, Men sperra er helt borte i dag? 5044453[/snapback] Folk med S775 idag klokker iallefall som galninger, så borte er'n. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 tbend Postet 22/10-2005 : 13:49 Huskere dere den sperra som var i begynnelsen på 775 socketen... Ble det aldri noe av den eller var det bare dårlige hoved kort siden alt klokka så dårlig i begynnelsen? Tenkte å mimre litt... Hmm, ser jo av linkene til Endrebjorsvik at det tydeligvis var noe sånt, og at man ikke fikk låst Sata/pci-e, og dermed ikke overklokket. Men syns det er litt rart, litt avhengig av hva du mener med "sperre", og "i begynnelsen". Sitter selv på en 3.0 Prescott S775 på et Asus 915P av tidlig type S775 (kjøpt August 2004). Der var det både Sata og Pci-e lock, og den klokket slett ikke ekstremt, men ca 3,65Ghz rett ut av esken. (Med nyeste bios klokker den btw helt elendig, bruker den nå som htpc, og da med en bios fra begynnelsen av 05, og den går nå @3,75Ghz) Så det ser da ut til at jeg har sluppet unna dette problemet?, riktignok klokker det noe bedre med nyere enn første bios, men det gjør jo de fleste hk. Hvis jeg skal minmre, vil jeg heller mimre over at jeg av mange ble frarådet og velge pci-e og sata. Det er litt rart å tenke på nå bare et års tid etterpå. Kan ikke si jeg har angret, muligheten for å la den ta over skjermkort, Raptor, og valgfritt DDR og DDR2 er ting jeg har satt stor pris på. At jeg ikke lenger får brukt GF2MX400 får så heller være... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå