Gå til innhold

Druid i wow og påstander.


Anbefalte innlegg

Innervate har ingenting med hp-regen å gjøre så vidt jeg vet, men ganske kjekk å ha forsåvidt, selv om det ikke blir så ofte du bruker den i MC.

5049518[/snapback]

 

Noengang vært i MC? Herregud, slutt med denne klagingen din og finn deg en ny char å spill, druid er tydelig ikke for deg. Jeg elsker derimot min kjære druid, og han er ganske velkommen til MC, Onyxia og BWL.

 

Alle klasser har en svært begransa rolle i MC og slikt, ingen som får "lov" til å svinge rundt og utfolde seg spesielt mye der. Du blir satt til å gjøre en eller to ting, og ferdig med det. Men jeg har tanka adds fra Corehounds, Garr og Majordomo med stort hell, heala som bare det, innervate prester som er tom for mana og decursa som en helt. Jeg er alsidig, og guilden min setter stor pris på min kjære druid i etthvert raid. De er også konge solo selv om de ikke akuratt dreper så kjapt som en mage.

 

Eksempelvis farmet jeg essence of water i Felwood. Puller 3 waterelementals, torns og bearfrom. Så er det bare å hakke i vei, dreper dem nesten like fort som ande tar 3 mann.

 

Druid er konge, men det gjelder nok om å finne rett klasse for deg! Sikkert der E-Ton bomma...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig så angrer jeg på at jeg valgte druid ja, men jeg vil ha meg frabedt kommentarer som "lolol leran to plai your class noob".

 

GRUNNEN til at jeg ikke fikk brukt innervate så veldig mye i MC (som jeg HAR gjort nok ganger til å kunne uttale meg om det) er at den har en liten ting som heter cooldown og derfor kan ikke du spamme den, du må spare den til en gang raidet sliter.

 

Disc/holy-prester går stort sett aldri tom for mana uansett, og om dere sliter skal det mye til for at du rekker å innervate, de fleste gangene vi har wipet i MC er det fordi tanken(e) dør plutselig og prestene må tanke, cloth går som kjent for ned om de får aggro (fade or no fade), wiper sjeldent fordi healerene går tom for mana...

 

Det hender jo på enkelte lange bossfights at innervate er nyttig da, men det er vanskelig å stå nært nok til å innervate (på bossfights har vi ofte raidet veldig spredt).

 

Det at du påstår at "bear og thorns dreper 3 mobs like fort som andre dreper 3 stk etter hverandre" er BULLSHIT, spesielt siden du er resto-specced. Jeg vil tro de fleste andre klasser (og balancedr00ds er ikke langt bak...) dreper en water elemental på rundt 10sec. En restodr00d bruker 30sec på EN, minst.

Lenke til kommentar
Innervate har ingenting med hp-regen å gjøre så vidt jeg vet, men ganske kjekk å ha forsåvidt, selv om det ikke blir så ofte du bruker den i MC.

5049518[/snapback]

 

Noengang vært i MC? Herregud, slutt med denne klagingen din og finn deg en ny char å spill, druid er tydelig ikke for deg. Jeg elsker derimot min kjære druid, og han er ganske velkommen til MC, Onyxia og BWL.

 

Alle klasser har en svært begransa rolle i MC og slikt, ingen som får "lov" til å svinge rundt og utfolde seg spesielt mye der. Du blir satt til å gjøre en eller to ting, og ferdig med det. Men jeg har tanka adds fra Corehounds, Garr og Majordomo med stort hell, heala som bare det, innervate prester som er tom for mana og decursa som en helt. Jeg er alsidig, og guilden min setter stor pris på min kjære druid i etthvert raid. De er også konge solo selv om de ikke akuratt dreper så kjapt som en mage.

 

Eksempelvis farmet jeg essence of water i Felwood. Puller 3 waterelementals, torns og bearfrom. Så er det bare å hakke i vei, dreper dem nesten like fort som ande tar 3 mann.

 

Druid er konge, men det gjelder nok om å finne rett klasse for deg! Sikkert der E-Ton bomma...

5049689[/snapback]

 

 

Hvis du er ny i mc lurer jeg på hva du gjør i bwl :ermm:

Endret av csboy
Lenke til kommentar

some druid, med 4 eller mer Cenarion gjør torns 26 skade. Dette kombinert med Swipe, så tar du ganske kjapt ned 3 mobs. Pluss at det er ganske stor konkurranse om disse, så det kan lønne seg å tage flere mobs på en gang.

 

Jeg sier ikke at du ikke kan spille druid, men det er klar ikke klassen for deg! Jeg derimot elsker druiden min, og som sagt så er alle i raidet gla for å ha meg med. Innervate er et kjempetillskudd i MC, spesielt de første ukene når prester går OOM på Lucifron... Selvsagt kan du ikke spamme Innervate, men det skal de jo ikke være behov for da, og med 6mins cooldown er et ikke snakk om all verdens.

 

Hvorfor druids? Sikkert den klassen som er mest allsidig og spille, kan gjøre mye og er veldig veldig ofte velkommen i grupper. Som tank eller healer. DPS er en spøk tidvis, men så bidrar vi med mye annet da. Har spilt de fleste klasser, og druid er klar favoritt for meg!

Lenke til kommentar

Med min lvl 32 druid prøvde jeg meg på en 39 ildkule .

Etter å ha brukt 2300mana og lest 30 RESIST stige opp ifra dyret var det bare til å innse at dette slaget var tapt

Jeg 0% dyret 100% helse.

 

Det er utrolig hvor kraftig en lvl 60 er.

Kom en lvl 60W og hjalp meg da jeg sloss mot lvl 28 pirater, selv med 8 stk lvl 28 på han så fikk han bare 97% liv , dvs 3 % tap på å ta ut de 8.

 

 

Hvilken klasse? Se Her og les gjennom fordeler og ulemper

Trykk på klasse....

Endret av War
Lenke til kommentar

Må egentlig le av enkelte her, som undervurderer druids noe sinnsykt.

Druids kan aldri bli like gode som feks. warriors osv. som forms, men det er ikke så langt unna som folk vil ha det til.

Hele poenget med druids er at du IKKE skal kun velge en av delene av classen, men heller bruke dem alle, i forskjellige situasjoner.

Selv som 14/32/5 feral, så kan jeg fortsatt heale 90% så bra som en resto druid, ikke minst fordi jeg kan nå 8k+ mana med feral talentsene og healing gear, men også at druid heals er fortsatt svært bra.

 

Det hele kommer ann på gear, druids bør ha feral gear og healing gear, og bruke disse til hva det nå skulle være.

Hvis du er feral, men med 2.5k mana, så har du misforstått classen totalt og bør rerolle en warrior/rogue.

Hele poenget er at du skal kunne gjøre damage i forms, men samtidig kunne heale/roote/caste, for så å shifte tilbake, uten å gå tom for mana (3.5k-4k mana er passe for feral mener jeg, med passe bra gear).

Hvis du klarer å skaffe equip/sets som bygger på alle statsene, men med stam, str, int som main stats og crit gear, så vil du fort finne ut at druids kan være sinnsykt farlig i pvp.

Sjekk ut pvp settet til druids, det er perfekt til akkurat dette.

 

Som druid har jeg så mange muligheter å bruke, enten kan jeg være i stealth med rogue groups (+3 crit til alle hjelper også seff.), jeg kan defende et flag i AB mye lengre enn andre classes (utenom bubble boys) med 7k hp + bear heal + stun/warstomp og caster heal, eller jeg kan hjelpe en gruppe ta et AB flag ved å heale party mens jeg rooter warriors og faire fire rogues (rogues hater meg for dette).

Det har hendt mange ganger at jeg har holdt et AB flag alene mot 2-3 allies i over et minutt, helt til hjelp kommer, og med 800+ maul crits med 24% crit rate, så er det absolutt ikke ille, og det hender ofte jeg dreper noen før de dreper meg, selv med slike odds.

 

Og hvis jeg noen gang ser en feral druid i et party som nekter å heale etter en dårlig pull/når det trengs, og fortsetter i cat i stede, så bør den personen rerolle og aldri spille en druid igjen. Samme gjelder resto druids som hater forms og som tror at de er "god" fordi de har innervate. Kanskje i en instance, men de vil suge totalt i pvp hvis de tror de overlever lenge i caster mot gode motstandere. Silence, stun, intercept, feral charge, fear ftw.

 

Bruk hele classen, ikke 1/3 av den.

Lenke til kommentar

jeg intrykk av at bare noobene velger druid. jeg sier ikke at de er dårlige, i gruppe er jeg ofte glad når vi har en druid som healer. men hvis han ikke healer, blir vi sure. spesielt jeg som er warrior.

 

druidenes fordel i party, er at de er fleksible. foreksempel i party med en priest, da kan de være bjørneform. og med warrior, kan de være healer..

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som valgte druid pga historien til Warcraft, og ikke først og fremst abilities o.l. Men, nå har jeg da blitt lvl 51, og jeg har til og med vært i Stratholm. Har til og med vært med på å drepe Baron. På lvl 51. Som druid.

 

Poenget mitt er at det ikke er druiden som er problemet, det er alle rundt som skal akseptere druiden. Mange team tør ikke stole på at druids healer bra f.eks., men jeg har ikke tall på hvor mange grupper jeg har vært i sammen med en prest, hvor vi har bedt presten å kun heale meg, så jeg kan heale gruppa.

 

Btw, Innervate er nå nede på 5 min cooldown, og alle druids har nå tilgang til Whirlwind; ganske nifty AoE-spell. På lvl 51 har jeg nå ca 2650hp/3600mana.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Jeg forstår jo det at druids er litt leie pga at de ikke er gode til noe spesielt

 

Om vi ikke er best i noe så er vi iallefall BEST på å kaste de BESTE buffene.

 

1 ting iallefall :dribble:

5045783[/snapback]

 

Ka som er den beste buffen kjem jo litt an på ka kver enkelt trur om det, eg synest at presten sin +700hp buff er viktigare enn MOTW.

Lenke til kommentar

Druider er det for få av ja. Men det forandrer seg kanskje med 1.8 patchen.

 

Men litt av problemet med druider er att de har lang cooldown på ressen sin. Så man må ha med en annen klasse som kan resse. Men samtidig er ressen til druider en combat ress, så den er jo utrolig fin i raid teams.

 

Det beste med druider er hvor allsidige de er. De kan ofte hjelpe til med DPS, og hvis man får adds kan de tanke, eller hvis det er dårlig med healing kan de heale osv.

 

Kjørte 5manns LBRS med en druide som tank her forleden, og det gikk lett som bare det. Og jeg som prest hadde ypperlig muligheter til Mindcontroll pulls. Digger egentlig LBRS og alle mulighetene til MC.

Lenke til kommentar

For de som mener at Druids suger i ranged dps kan jo alltids ta en titt på dette å :!:

 

http://photobucket.com/albums/b301/axekib/...tarfirecrit.jpg

 

Og alt det maset om at en resto specced druid kun healer like bra som en shadow specced priest er bare noe tull. Begge har sine gode og dårlige situasjoner, men sett gjevt over ligger Druids likt og ofte høyere på % healing i løpet av et MC/BWL run, i tillegg så er de som regel 10% lavere i overhealing. Dette gjelder da resto druid vs. holy priest. Forskjellen ligger i at Druids er best hvis et target tar gjevn skade, mens Priests har en fordel hvis en skulle få en plutselig burst dmg. Druids har NS men kun hvert 3dje min. Generelt sett tror jeg nok det krever mer for en Druid å være en dyktig healer, litt mer "planlegging" enn hos Priest, men når man først får dette inn i fingrene er det ingen grunn til å ikke velge Druid fremfor Priest med mindre du elsker å bruke not improved sap som rogue sammen med 5 ogres i DM etc. For eneste negative med Druids er at man kun kan resse hvert 30 min.

 

Meele dmg: Har du en blue geared rogue vs. en druid med virkelig godt catform gear så er faktisk ikke forskjellen så stor i dmg her heller. Men druiden har muligheten til å gjøre så veldig mye mer enn kun å være dmg dealer. Trengs det ekstra healing ved en boss har de fleste (selv ferals) med et ekstra set med healing gear og healer da veldig godt selv uten noen talents i restoration. Må de tanke har de diverse armor ringer/cloak/våpen som gir armor og kan glatt offtanke eller maintanke på det aller meste frem til MC (også her, men mest aktuelt på Core hound packs, garr og domo)

 

Har du spilt en Druid til 60 og klager på noe av dette gjør du noe feil, har du ikke en Druid på 60 vet du ikke hva du snakker om så da kan du like gjerne la vær å skrive noe.

Endret av Cirox
Lenke til kommentar

Når jeg var restodr00d og kompisen min nettopp hadde specca holy (prest) sammenlignet vi litt. Vi hadde ganske likt gear, gjort alle instancer sammen omtrent og hadde 2-3 epixx hver.

 

Han hadde ca 1000 mana mer enn meg. (rett over 6k mot mine 4.8k ca)

Om vi buffa tom manapoolen og satt oss ned for å regene fikk han mye fortere full manapool enn meg.

 

Derfor sier jeg at restodr00d kan sammenlignes med en shadowpriest til healing. I tillegg kommer da at jeg mener våre heals jevnt over er dårligere (til raids ihvertfall, ting går hakket fortere der enn ellers) enn en priests.

 

Edit:

Og bare så det ikke er noen tvil (de som har spillt en stund vet det sikkert), det bildet posta over her av en 6000 starfire crit må nesten sammenlignes med de 9000 dmg frostbolt-critsa mage får på samme mobs.

 

Edit2: Mente seff disc/holy, ikke 51-holy...

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar
Les det som står i linken, mye av det som står der har jeg hørt mange ganger.. Du kjenner deg igjen når du leser det

 

http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...tmp=1#post72382

5045455[/snapback]

 

"Oh and another case would be a tauren lvl 10 hunter trying to tame me when in bear form "why cant i tame this bear" friend'must be too high a level'"

 

Fantastisk. :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde duell med en i dag tre ganger på rad.

Jeg er nå lvl 35 druid og han 40 mage.

Gjett hvem som vant tre ganger ?

:tease:

 

Moonfire er undervurdert, Han gjorde meg til sau++ men da kan han ikke angripe.

Endte med at jeg instant healet meg selv , mens jeg hoppet rundt og instant moonfiera han med 2000 mana, og vips vant x 3 .

Fikk veldig mange :hmm::blush::ohmy: i chatten av de andre , og masse om at han hadde cooldown på noen ting, men det hadde da jeg også på belte mitt som kan heale + manadrinker.

 

Oppskrift: Druid vs Mage

Ta på buffer , (helst få ned cooldowner) og lade opp mana 100% slå på next healing instant og line seg opp.

3,2,1 ,moonfire, så (ta av finden 250 armor over xx sek) +( innsektsverm rundt finden)

Da har han nå 3 sykdommer på seg som tærer på helsa for hvert sek .

Så moonfire du han hele tiden mens man hopper rundt så han ikke får slått med våpen. Gjør ingen ting om han gjør sau av deg, det blir bare en pause .

Så healer du deg selv , på alle mulige måter.

Slår aldri feil, selv med 5 lvl høyere motstander.

 

En annen ting som er artig er (tar opp 3000 nature damage drink) jeg hadde noen av , så finner man noen virvler som er 6-7 lvl høyere og man er imun fra 3000 skade og da er det bare til å drikke en ny en.

Sånn hjalp jeg en lvl 40 warrior med warrior-questet med min 35 , jeg måtte kun heale han og hjelpe til med å drepe dyret , 100% imun.

De er å anbefale absorbe Nature/frost/fire+++ drinker.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...