Gå til innhold

K750, W800 eller hva med Qtek?

Anbefalte innlegg

Min gamle har begynt å synge på siste verset. K750 er en sterk kandidat i anbudet, men w800 vurderes også. Har også begynt å se litt på Qtek 8020, men synes det er vanskelig å finne info om den. Virker som har grei pris og kan gjøre nesten alt, men hva er haken?

Kamera driter jeg litt i. Batteritid, mp3, minnemuligheter og muligheter for 3. parts programmer er langt viktigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier, det er viktig med støtte for tredjepartsprogrammer. Da kan du isåfall glemme K750i eller W800i, hvis ikke det er Java du snakker om ;)

Hvis du vil ha muligheten for det, er mobiler med Symbian eller Windows veien å gå. Nevner her i samma slengen at Qtek 8310 er rundt hjørnet med imponerende specs :love:

Endret av kvakkster
Lenke til kommentar

Hei!

Qtek 8020 er en utgående modell. Den blir erstattet av 8300 og 8310 ca 10. november. Sjekk www.qtek.nu og www.windowsmobile.no for informasjon om Qtek-telefoner.

K750 og W800 er i utgangspunktet akkurat den samme telefonen. Forskjellene er 3:

* Deksel

* Programvare

* Bundle

Dekselet er rett og slett bare forskjellig designet. Programvaren på W800 har to ting som K750 ikke har, nemlig en litt bedre utviklet mp3-spiller og muligheten til å slå på telefonen i kun mp3-modus. På den måten sparer man strøm (gsm-delen er jo av) og kan spille mp3 i inntil 30 timer. Men! Du kan legge inn W800-programvare på en K750, helt lovlig. PM meg for info om det.

Når det gjelder bundle, leveres W800 med et ekstra godt headset og en 512MB minnebrikke. Begge disse kan kjøpes løst. Du kan også kjøpe (f.eks. på eBay) et lite adapter så du kan bruke helt vanlige headset på begge telefonene. Jeg gjorde dette, det kostet meg ca 70 kroner inkl. frakt.

Selv ville jeg tatt en titt på 8310. Men hvis hovedpoenget for deg er musikkavspilling, er det faktisk K750 (oppgradert til W800) som gir deg mest for pengene. Den er sterkt subsidiert bl.a. hos NetCom og du kan også få den til en fin pris på bruktmarkedet.

Håper dette hjalp litt :-)

-snubbel

Lenke til kommentar

Vet at 8020 er utgående, men synes de to nye er litt i dyreste laget. Likevel er de interessante og holder absolutt ett øye med de. Subsidierte telefoner gidder jeg i utgangspunktet ikke å bry meg med.

Pris er jo litt viktig for min del og synes egentlig at W800 gir mest for pengene når man ser på bundle. Man får jo med ett stort minnekort og bra øreplugger, samlet ville vel det koste mer enn prisdifferansen mellom k750 og w800? Heller mot w800 akkurat nå.

Vurderer forøvrig å selge min Zen Micro om jeg kjøper w800.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...