Gå til innhold

oppgradre" system/chipset osv"

Nauz

Anbefalte innlegg

hey;) driver å "oppdaterer" pc en nå, eller legger inn nyeste av drivere til det meste osv.. men over til saken.. har et" MSI KT6V" hovedkort.. og det har jeg ikke oppgradert noe på siden " jeg fikk det " for 1 år siden.. så det begynner vel å bli litt gammelt.. så tenkte å oppgradere det som er på det.. :bios, chipset, lan driverne osv..(har aldri gjort noe sånt før :blush: ).. så gikk inn på MSI sin side å kikka litt der og fant drivere osv til mitt hk... så lasta ned dette;) men er det bare å "instalere" eller må det gjøres på en spesiel måte eller noe?? og er det noen"live uppdate" jeg kan bruke i stede som fikser sånt automatisk(hørt snakk om det før)??

veldig dårlig skrevet men har som sagt 0 peilig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånn da var det opptadert litt.. tok først "bios" en, så lan, så chipset;) og alt funker, tempen på cpu en er nå nede i 45grader, før lå den på 58-61(ja veit det er for varmt).. så det var fint ;)

men en ting som iriterer meg litt.. etter oppdateringene er "cpu en veldig ustabil".. det vil si at ram idle(som måler hvor mange prosent av cpu en som er i bruk" viser mye rart.. eks. cpu en ligger på 2% pluttselig hopper den opp i 90% og så ned til 35% deretter ned til 0% også videre.. noen som veit noe?

håper noen kan hjelpe angående cpu en.. har en del program kjørende i bakrund sånn som (windows blinds, logitech set point, tune upp ram opptimizer, norman antivirus, trådløst netverk osv).. hvis det sku ha noe å si..

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
har en del program kjørende i bakrund sånn som (windows blinds, logitech set point, tune upp ram opptimizer, norman antivirus, trådløst netverk osv).. hvis det sku ha noe å si..

Det vil jeg tro, at spyware har noe å si for stabilitet. Installere og oppdatere f.eks. Ad-Aware SE Personal Edition 1.06 kan hjelpe på sånt.

edit: Etter at det er gjort, kjør fullt vedlikehold: tøm temp-fila i IExplorer/ diskopprydding på C:\-disken, og til slutt defragmentering. Restart og se an saken :)

Endret av Zink
Lenke til kommentar
sånn da var det opptadert litt.. tok først "bios" en, så lan, så chipset;) og alt funker, tempen på cpu en er nå nede i 45grader, før lå den på 58-61(ja veit det er for varmt).. så det var fint ;)

men en ting som iriterer meg litt.. etter oppdateringene er "cpu en veldig ustabil".. det vil si at ram idle(som måler hvor mange prosent av cpu en som er i bruk" viser mye rart.. eks. cpu en ligger på 2% pluttselig hopper den opp i 90% og så ned til 35% deretter ned til 0% også videre..  noen som veit noe?

håper noen kan hjelpe angående cpu en.. har en del program kjørende i bakrund sånn som (windows blinds, logitech set point, tune upp ram opptimizer, norman antivirus, trådløst netverk osv).. hvis det sku ha noe å si..

5044324[/snapback]

hmm skal prøve å defragmentere.. men tviler.. har brukt masse tid på å rydda/tweaka i dag så er nok ikke det. har: rydda opp kjenerelt, scanna med norman antivirus, ad aware, ccleaner, tune up 2006( reg defrag, osv) ja.. så og si alt.

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Unngå å legge inn programmer med samme oppgave (ccleaner og ad-aware f.eks.).

edit: Missforståelse er f.eks. at mange antivirus-programmer er bedre enn 1, men det er selvsagt feil.

5044736[/snapback]

ok takk for svar.. da tror jeg at jeg tar å "fjerner" litt..

så da satser jeg på dette:

tune up 2006( cleaner, register defrag, ram opptimizer, register rydder osv)

adaware se personal- spyware fjerner

norman antivirus- anti virus.

har også: tweak tweak xp lagt inn.. det har vel ikke noe å si.. eks at den passer dårlig overens med tune upp 06??

ser detta bra ut eller er det fortsatt litt for mye?? har da fjerna ram idle, ccleaner.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...