Gå til innhold

Windows på USB-disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, finnes det noe win-filsystem som ikke kan leses i Linux?

5043173[/snapback]

Neppe.. Men jeg har to NTFS-partisjoner som jeg ikke får tak på med linuxprogrammer. JEg må derfor konvertere dem til FAT32 for deretter gjøre dem om til ext.3..

5044493[/snapback]

Mente å lese at du hadde installert Ubuntu:

http://www.ubuntuguide.org/#automountntfs

Følg denne guiden, og du skal kunne lese NTFS. NB! Du kan ikke skrive til partisjonene.

Lenke til kommentar

Du kan ikke konvertere NTFS til FAT32, du kan heller ikke skrive til NTFS utenom i Windows. Du kan konvertere FAT32 til NTFS ved å bruke convert.exe /FS:NTFS, men det går ikke andre veien, hvorfor burde være selvforklarende.

Det er mulig at NTFS driveren i slackware kan skrive på en "very experimental! Do not use!" nivå, men tydeligvis ikke anbefalt.

Man kan boote fra USB-disker, men det er avhengig av hovedkortet ditt, mitt støtter det.

Lenke til kommentar
Du kan ikke konvertere NTFS til FAT32, du kan heller ikke skrive til NTFS utenom i Windows. Du kan konvertere FAT32 til NTFS ved å bruke convert.exe /FS:NTFS, men det går ikke andre veien, hvorfor burde være selvforklarende.

Det er mulig at NTFS driveren i slackware kan skrive på en "very experimental! Do not use!" nivå, men tydeligvis ikke anbefalt.

Man kan boote fra USB-disker, men det er avhengig av hovedkortet ditt, mitt støtter det.

5050696[/snapback]

Nei det har jeg forstått. Satser på formatering.. Men for å formatere er jeg avhengig av å ha èn skrivbar disk.. Slik at jeg kan flytte over og tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...