kris--- Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei! Er det noen som kan fortelle meg hvilket format som er best å eksportere til fra et DV-opptak i Premiere Pro? Og eventuelt hvilke innstillinger som må settes? Ser for meg DivX-størrelse og kvalitet, men er usikker på hvordan jeg velger den beste løsningen. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Lurer på det samme. Vegard Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Vil du ha omlag DivX-storleik og kvalitet, er vel DivX eit naturleg val... Les her for litt generelt om prosessen, og last ned for meir detaljar om innstillingar o.l. Går sikkert an å finne fleire guider/tutorials med Google. Det finst sjølvsagt andre alternativ. QuickTime, med H.264-codec eller Windows Media kan og gje bra resultat. Meiner ein kan finne begge på Adobe Media Encoder (veit WinMedia er der, trur QT H.264 er der...). Ein annan måte å konvertere til QT med H.264 på, er å kjøpe QT Pro (250kr) frå Apple Store. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå