Gå til innhold

Ny bærbar fra Coop

Mythos

Anbefalte innlegg

Jeg ser på Dinside at det kommer ny bærbar på Coop til uken. Den ser bra ut for de som ikke har noe imot dagligvarePC.

http://dinside.no/php/art.php?id=277580

Sakset fra Dinside:

Her er en rask oppsummering av de viktigste egenskapene:

Intel Pentium M 740 (1,73 GHz) prosessor

nVIDIA GeForce Go 6600 PCI Express grafikk (128 MB minne)

Innebygde stereohøyttalere og subwoofer

15,4" WXGA+ skjerm (1280 x 800 piksler)

DVD-brenner for alle formater (utenom DVD-R DL)

80 GB harddisk

1024 MB minne

Intel PRO/Wireless 2200 802.11 b/g

Minnekortleser SD/MMC/MS/MS-Pro)

TV-kort med fjernkontroll

Programvare: Windows XP Home SP2, Works 8.0, Nero Burning ROM

Pris: 10.990 kr inkl mva

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop modellen som det blir sammenlignet med er mye mer attraktiv i mine øyne, da den ikke har bredskjerm og større oppløsning. Det er delte oppfatninger om bredskjerm, men det er uansett feil når dette automatisk blir betegnet som et pluss.

15 tommer skjermen med SXGA+oppløsning ser jeg på som det beste (av alle kompromisser)!

Lenke til kommentar

ser ut som et bra kjøp, med unntak av skjermen later den til å være overlegen netshop sin, TV-kort, dobbelt minne, bedre programpakke, bedre minnekortleser osv. Støynivå og batterilevetid er dog interessant, ut i fra tidligere coop-bærbare vil jeg tro den er stillegående og har batterilevetid på nivå med netshop sin.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg klikket litt rundt på netshop.no, og Netshop 1559 med 1,73 GHz, 2x512 MB Kingston RAM, 80 GB 5400 rpm Fujitsu-disk, DVD-brenner og ABG trådløst nettverk koster like under 11000. Da er ikke jeg av den typen som kjøper en Coop-PC bare for å få TV-kort, ws-skjerm, Nero og Works.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet litt mer om Batterilevetid og støy?

5058681[/snapback]

Jeg kan bare uttale med om en tilsvarende Coop PC kjøpt i Mars i år. Den er bortimot lydløs og har batterilevetid på ca 3,5 timer. Viften går nesten aldri under "kontorbruk", men om man starter et spill kommer det en svak susing fra viften.

Regner med at det samme er tilfelle for den nye maskinen. Det fine med Pentium M prosessorene er jo at de setter ned hastigheten når det ikke er behov for full hastighet på prosessoren. Dette er fint både for støy og strømforbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...