Gå til innhold

Logitech G7

Anbefalte innlegg

Åssen er vekta på denne, så jo ikke alverdens tunge ut de batteriene? Siste trådløse jeg testa var en MX900, den syntes jeg var i tyngste laget, hvertfall for spill.

5043509[/snapback]

I hw.no testen står det at den veier 144g.

Logitech sier den veier 133g.

Toms hardware guide sier den veier 124g.

Jeg veide min til å være 134g (med en veldig nøyaktig vekt).

Til sammenlikning veier G5 fra 112 til 154 gram, avhengig av hvor mange vekter du har i. MX1000 veide 170 gram.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åssen er vekta på denne, så jo ikke alverdens tunge ut de batteriene? Siste trådløse jeg testa var en MX900, den syntes jeg var i tyngste laget, hvertfall for spill.

5043509[/snapback]

I hw.no testen står det at den veier 144g.

Logitech sier den veier 133g.

Toms hardware guide sier den veier 124g.

Jeg veide min til å være 134g (med en veldig nøyaktig vekt).

Til sammenlikning veier G5 fra 112 til 154 gram, avhengig av hvor mange vekter du har i. MX1000 veide 170 gram.

5043721[/snapback]

Takker, tror det er avgjordt, dette blir en fin julepresang til meg :yes:

Lenke til kommentar

hehe den så super ut.. har vudert den lenge, men har ville sett en ordentlig test av den først. Nå som den har kommet så blir det vell en liten bestilling ;)

men kunne også tenkt meg et trådløst tastatur fra logitech.. finnes bare desktop-løsninger som er trådløse, og ingen enkeltstående trådløse tastaturer :(

Lenke til kommentar

G7 er trådløs, tror du roter litt nå :p

Min mx700 er helt slitt ut, så den kommer jeg til å bytte ut med G7 :)

5043463[/snapback]

Var kanskje litt uklart det jeg skrev, ser jeg nå, men jeg er fullt klar over at G7 er trådløs :)

Lurte egentlig bare litt på hvorfor folk fremdeles sverger til mus med tråd (som noen i denne tråden definitivt gjør).

5043658[/snapback]

Lurer på det samme. Jeg har i likhet med deg brukt trådløs mus i 4-5 år og kunne aldri tenke meg å gå tilbake til en trådbasert mus.

Lenke til kommentar
hehe den så super ut.. har vudert den lenge, men har ville sett en ordentlig test av den først. Nå som den har kommet så blir det vell en liten bestilling ;)

men kunne også tenkt meg et trådløst tastatur fra logitech.. finnes bare desktop-løsninger som er trådløse, og ingen enkeltstående trådløse tastaturer :(

5043923[/snapback]

Enig der, eneste løsninga blir å bestille et desktop sett, og legge bort musa man får med. Skulle i alle fall kommet en desktop serie med G7 mus + forskjellige typer tastatur :yes:

Et sett med G7 og en trådløs utgave av G15 tastaturet hadde vært noe :dribble:

Lenke til kommentar
Enig der, eneste løsninga blir å bestille et desktop sett, og legge bort musa man får med. Skulle i alle fall kommet en desktop serie med G7 mus + forskjellige typer tastatur  :yes:

Et sett med G7 og en trådløs utgave av G15 tastaturet hadde vært noe  :dribble:

5044429[/snapback]

Yeah :thumbup: det hadde vært toppen av kransekaka :D

Lenke til kommentar
Enig der, eneste løsninga blir å bestille et desktop sett, og legge bort musa man får med. Skulle i alle fall kommet en desktop serie med G7 mus + forskjellige typer tastatur  :yes:

5044429[/snapback]

5047357[/snapback]

Tror nok G15 kunne blitt en bra batterisluker:p

Lenke til kommentar
mus skal ha tråd

5042514[/snapback]

Informativt innlegg ;)

Kjekt med valgmuligheter vettu, er ikkje alle som ser behovet for ledninger strødd over bordet heller.

5047991[/snapback]

Jepp enig der. Jeg ser fram til den dagen jeg kan plugge strømforsyninga i Pc`n + Skjermen og thats it når det gjelder ledningstilkoblinger til datan :w00t: Selfølgelig uten at det går ut over bilde/lyd kvalitet, mye latency på tilkoblinger osv da.

Lenke til kommentar

5044429[/snapback]

5047357[/snapback]

Tror nok G15 kunne blitt en bra batterisluker:p

5047846[/snapback]

Jau, men hvis den hadde kommet med 4 stk AA batterier (eller gjerne mer) så hadde det vært greit for meg :) Tror batteriene hadde holdt en stund da. Får jo 60 stk AA batterier på Nille for under 100 lappen :thumbup: Har Logitech EX 100 Desktop sett til den andre maskina mi, i tastaturet der sitter det 2 stk spinkle AAA batterier som har holdt i snart 3 mndr og det har blitt brukt omtrent daglig :yes:

Edit : skriveleif

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Hvorfor har de tatt bort framover-knappen på siden? Og hvor er den nye knappen plassert i forhold til knappene på MX-serien? Etter min mening burde det være to knapper slik som på MX-serien, men de burde være plassert lenger framme på musen, da ville de være mye lettere å komme til!

Lenke til kommentar

Hva med størrelsen på denne musa? :hmm: Har testet en MX1000 en tid og synes den er alt for svær for mine hender, får ett snev av musesyke med den. Av bildene å tyde så er denne like stor som MX1000, kan noen bekrefte dette?

Ser at det er ingen som oppgir størrelsene på musnene, hverken Logitech eller MS for å nevne noen. Burde være ett kriterie i slike tester, så både de med store og små never får en pekepinne. :ermm:

Lenke til kommentar
Og hvordan vil du måle størrelse på en måte slik at det er enkelt å få en forståelse av hvor stor den er?

En mus er tross alt ikke boksformet...

5050611[/snapback]

Legge den på et ruteark, gjerne ved siden av en gjenstand med kjent størrelse som en fyrstikkeske, en femtilapp, et AA-batteri eller en veldig vanlig mobiltelefon. Og selvfølgelig ta bilde av dette ovenfra og fra siden.

Lenke til kommentar

Offtopic alarm

Broren min forminsket en fyrstisk eske (jobber på grafisk design) ganske mange ganger la den ved siden av en ganske liten ørret så ble bildet forstørret, pluttselig så fisken drit svær ut hehe, men prikkene på fisken kunne røpe spøken for et våkent øye

Edit: Kom på dette pga hva simen skrev, om noen lurer på hvorfor i h... te jeg skriver dette her

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Ser at det er ingen som oppgir størrelsene på musnene, hverken Logitech eller MS for å nevne noen. Burde være ett kriterie i slike tester, så både de med store og små never får en pekepinne.  :ermm:

5050534[/snapback]

Velvel, jeg skriver nå tydelig i testen at musen er forholdsvis stor. Musekroppen er omtrent identisk til MX5xx-serien.

Lenke til kommentar

så lenge musene ikke har frem og tilbake knapp på siden, slik som MX serien hadde, så får ikke logitech mer penger fra meg iallefall. at de kan ha glippet såpass å ikke legge på frem og tilbake på siden (faktisk gått helt tilbake til dual optical tiden!) på en ny mus er meg ufattelig.

kiipt, for G5 så ganske så digg ut ellers...G7 også, for dem som liker trådløst..

Lenke til kommentar
Velvel, jeg skriver nå tydelig i testen at musen er forholdsvis stor. Musekroppen er omtrent identisk til MX5xx-serien.

5051000[/snapback]

OK. Dette gikk meg hus forbi, men sier meg fremdeles ingenting om størrelsen, da jeg ikke kjenner MX500. Hvis MX-serien har mus som er like store, så har jeg fått svar på mitt spørsmål og takker for det, hvis ikke så er jeg like langt.

Savner dog at produsentene oppgir størrelsen.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Sideknapper som er tatt bort liker jeg, for de er så lett å komme borti mens en arbeider eller spiller.

Håper da at Logitech kommer med den nevnte driverfiksen som artikkelen påpeker nokså snart, ellers forblir denne musen uaktuell. Si fra om den skulle komme på plass da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...