Gå til innhold

Dell Inspiron 6000 et godt tilbud?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal forsøke å hjelpe madamen med å bestille bærbar pc, og trenger litt tips og råd fra dere som har maskin(er) selv, og kanskje sitter inne med opplysninger som kan være greie å vite!

-----------------------------------------------

For å Følge malen:

->Hvor mye penger vil du bruke?

Maks 6500-7000kr ferdig levert (Dersom det er en helt utrolig bra maskin som venter noen hundrelapper over, så kanskje jeg kan sponse litt...)

->Hva skal du bruke maskinen til?

Hovedsaklig skolearbeid, litt filmtitting (batterikapasitet?), brenne musikk eventuelt filmer dersom det er DVD brenner på den. Moderat behov for spilling, blir vel heller jeg som bruker den litt til det!

->Hvilke krav stiller du til maskinen? I forhold til skjerm, mengde minne og harddisk-plass/hastighet.

Jeg mener det bør være minst 512 minne, men kommer eventuelt til å kjøpe dette fra en webshop utenom. 512 holder vel til det meste av "vanlig" bruk? Hardiskplass er ikke noe stort tema.

->Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

Kjempeflott hvis en kan få tak i en maskin som ikke er en svart boks (Hvit? Rosa?), men dette er ikke det viktigste. Ytelse(Maskin) for pengene er viktigst!

->Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare?

WLAN er nok et must! ellers intet spesielt som jeg kan komme på.

->Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha, eller hvorvidt du er åpen for forslag. Det er mange brukere som har erfaringer med flere forskjellige maskiner og det er alltid noen som har et bra maskin-tips på lur, som ingen har nevnt før.

Er vel egentlig åpen for forslag, har ikke fått satt meg godt nok inn i alle de nyeste betegnelsene osv, men regner med at det lønner seg å velge en maskin med det nyeste av brikkesett (m/pci Express?) hvis de leveres i det hele tatt i den enden av prisskalaen!

Operativsystem er ikke et must!

Selvfølgelig kunne hun tenke seg en Mac, pga design (pene farger!) dette er vel ikke det man finner mest av i "billig" laptop verdenen??

----------------------------------------------------------

Så på dette tilbudet fra Dell som går ut 26/10:

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

Tenkte å ta den billigste (5900kr) og gjøre om til ati x300 skjermkort hvis det er noen vits,og får da en pris på 6450 ferdig levert.

Synes ikke dette virker så galt, skjerm med grei oppløsning, ikke altfor stor og tung (eller er den det??).

Lønner det seg med 9 celle batteriet?Blir den mye tyngre?

Tips mottas med takk!

Blir borte til søndag morgen grunnet forpliktelser, håper det har kommet gode råd osv inn til jeg er tilbake, så får jeg litt å bruke søndagen på! :thumbup:

Takker og bukker for alle innspill, og ønsker en god helg til alle som har giddi å lest dette innlegget! ;)

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...