Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil er BEST å kjøre?

Eirzik

Anbefalte innlegg

Heisann.. her kan dere poste hvilke(n) biler dere synes er best å kjøre... artig å se hvem som liker hva, og om det er noen som går igjen!! Eldre biler, nye biler.. ja alt.. Kjører selv en corsa 94` og synes den er morsom å kjøre.. litt lite komfort kanskje...

Men hvilken er best? >95`..... og 95`<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å kjøre bil med stor motor, rekke 6, eller v6/8.

Folk har forskjellig måter å dømme en bil på, så det er ingen bil som du kan si er best.

En som kun har kjørt gamle biler, 80 talls biler, vil si en granada er den beste bilen.

Mens en som kjører de nyeste biler vil syns en granada suger hardt... mens en bmw 2006 modell er den beste han har gjørt.

Jeg personlig likte 2005 Avensis 2 liter turbodiesel.... fordi jeg blei godt kjent med bilen. Så det er nok den beste bilen jeg har kjørt.

Lenke til kommentar

Den forrige bilen jeg hadde var veldig morsom å kjøre.

Det var en Audi 80 LS 1978 med "noe" trim, den ga virkelig

tilbakemelding på hvordan jeg kjørte og hvilket underlag det var,

hadde utstyrt den med touring dempere, alt var tungt på den bilen

muskel servo, muskel brems, muskel gir, muskel kobling. I dagens

biler kjenner en ingen ting, det er som om bilen er koblet fra underlaget,

en kjenner verken fart eller når du er på grensa hva angår bilens

kjøreegenskaper, liker biler som gir tilbakemeldig til føreren

Den Toyota Camryen jeg har nå er mye mer komfortabe, er mye større

og har servo på alt, får i liten grad tilbakemelding fra

selve bilen under sportslig kjøring, men har lært meg bilen

å kjenne, motoren er det jeg er mest fornøyd med denne bilen

enda den er 2L så bruker den så lite som 0,66 på langkjøring

er mye mer moment i denne motoren kontra den som stod

i Audien jeg hade før, progressiv servo på denna så hadde gjort

seg, mindre feeling men likevell et stort steg opp fra den forrige bilen.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Ja det kommer nok litt an på her... BMW gir deg sikkert mye kjøreglede for pengene. Jeg hadde for lenge siden en 86` scorpio... greit at ford suger, men de biene var faktisk knallgode å kjøre alderen tatt i betraktning...!

Allikavel, det beste jeg har kjørt må være A6`en til brudern med 130hk Diesel :D

Lenke til kommentar

Kjørte en 320D 2002 modell med 6-trinns kasse i tyskland på autobahn, noe som var en artig opplevelse. ikke ofte du cruiser i 200 med en diesel bil.. Ekstremt deilig bil det... men det er ikke noe komfortbombe, (den er komfortabel, bevares) det er en blanding av råhet og komfort;) Og da er vel M3 enda råere enn den vil jeg tro.. hehe..

Bmw klarer å bevare kjøregleden.. mange nye biler er bare stillegående og kjedlige

Lenke til kommentar

Det spørs jo til hvilket bruk da. Men den bilen eg liker allroundegenskapene best på som eg har kjørt må være Alfa Romeo GTV 2,0 TS eller en Sportsvagen Selespeed.

Men som kjøremaskin er Opel Speedsteren den beste. Komformessig en 2002/3 modell Chevy Suburban 6 liters bensin.

Dette er kun ut fra egne erfaringer med bilene.

Endret av Zagato
Lenke til kommentar
Min bil er en Citoren XM... Langt i fra en fin bil, men meget deilig å kjøre!

Enig. Har kjørt fatter'n sin 3.0 V6'er, og det er foreløpig den bilen som er best å kjøre....av de jeg har prøvd.....Eneste som har vært i nærheten var en 2004-modell A4 turbo. Eneste minuset der var setene....ikke direkte ukomfortable, men uvante....

Men får vel ta med verste bil jeg har kjørt også da:

Kjørte en helt ny Mondeo fra Oslo til Drammen for et års tid siden, og det er noe av det verste jeg har prøvd.....måtte jo nesten til kiropraktor etterpå. Aldri mer Ford....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Det beste jeg har kjørt må være en kompis av meg sin 740. Faktisk. Den var stor og god, den gav god tilbakemelding om hvordan den satt på veien, og jeg satt som en kongo i de gode setene.

Det værste jeg har kjørt må være min tantes mazda, husker ikke navnet på den. Men det er en liten liten jævel av en bil. Helt forferdelig. Ukomfortabel og ekkel og kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...