Radial Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg kan i alle fall anbefale FEAR. Men jeg har ikke prøvd Q4 enda, så kan ikke si noe om det. Faktisk har jeg vanskelig for å bestemme meg om jeg skal skaffe det. En demo hadde vært på sin plass. Mine pros og cons når det gjelder FEAR: Pros: - Imponerende og for en gangs skyld uforutsigbar AI, spesielt på høy vanskelighetsgrad. - Gåsehudeffekt, spillet har en nervepirrende atmosfære. - Imponerende effekter (blir aldri lei av å sklitakle fienden i slow motion) - Grei historie. - Egentlig ganske morsom multiplayer. Men her er sannsynligvis Q4 enda bedre. - Fantastisk grafikk. Cons: - Ressurskrevende. Det krever bra hardware, spesielt et bra grafikkort. - Noe kort, kunne hatt litt mer varighet. - Kan oppleves litt ensformig i lengden. Det plaget ikke meg, men kan plage andre. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Syntes selv fear var bedre. særlig på singelplayer delen Vil ikke akkurat si at AI på q4 er så bra, ikke på linje med fear ihvertfall. Multiplayeren til q4 var litt kul, men q3 er bedre. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg ville gått for FEAR. liker ikke q4. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Ok, har allerede uttalt meg om at jeg synes FEAR er bra. Det har jeg da også spilt ferdig. Har nå spilt litt Quake 4 og sitter med ganske blandede følelser. Hele greia for meg blir vel det at hadde jeg IKKE spilt FEAR først så hadde Quake 4 føltes bra. Jeg blir liksom irritert over ting i Quake 4 fordi jeg ble så bortskjemt i FEAR. F.eks. fienden er ikke spesielt smart eller forsiktig med seg selv. Når tre-fire i mitt squad inklusiv meg selv legger ned masse ildkraft mot fienden i Q4, så blir de stående ofte og bare besvare ilden uten å ta dekning. Det åpnet ikke for så mye taktiske disposisjoner egentlig. Man må bare prøve å ta dekning bak en kasse og dukke opp innimellom og skyte uten å miste for mye helse mens monsterne bare står der og skyter tilbake. I og med at du ikke kan stå på et hjørne heller og lene deg fram og skyte så ender i hvert fall jeg opp med selv og bare stå i en duell der jeg strafer sideveis fram og tilbake håper at monsterne dør før jeg. En gang jeg hadde akkurat drept to fiender rett foran meg så hørt jeg fortsatt skyting til høyre for meg. Jeg snudde meg 90 grader til høyre men der var det ingen å se, bare en kasse 2 meter fra meg som det kom skytelyder fra. Jeg gikk rundt kassen, og joda, der sto et monster og skjøt inn i kassen for å prøve å treffe meg. Å gå RUNDT kassen for å treffe meg tenkte ikke det monsteret på. Da tenkte jeg, hva i all verden er det jeg sitter og spiller? I FEAR var sånn at hvis jeg kom overraskende på fienden og la ned masse ild, så løp de i dekning. Kanksje de kastet noen granater, dekket hverandre, noen prøvde å flanke meg mens de foran prøvde å holde meg i sjakk med dekningsild eller rykke fram de også. Dette aspektet føles så langt totalt fraværende i Quake 4. Kampene i Q4 har så langt virket kjedelig i forhold. Jeg har ikke spilt så lange stunden ennå, men akkurat nå føler jeg ingenting som driver meg videre heller. Grafikken i Quake 4 er bra, forsåvidt. Men den har ikke de kule effektene som FEAR har under kampene der murpussen og betongbiter spruter vilt fra kuletreffene, røykskyen svekker sikten, granatdetonasjonene virkelig føles ekle når de kommer nærme. Kampene i FEAR føles mye mer heftige. Jeg får prøve litt til i Q4, håpe det blir bedre, men er redd dette er en tittel jeg gir opp. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå