MyBigMouth Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Bare lrute på hvor mye det koster å operere vekk ting på kroppen. For jeg har en føflekk på skulderen + to arr på over/under arm (10cm) Hvor mye vil dette koste ca? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Arr får man vel ikke vekk? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ein vanlig føflekk skalpellerer doktoren vekk på null komma niks. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Ja men hvor mye vil dette koste? Har hørt man kan fjerne arr.... Begynner å bli lei av to svære noen på armen... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Selvpåførte arr? Er jo en ide å tenke konsekvenser før man gjør ting og. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Tror det kosta rundt 1000,- hos en lege på Majorstua. Mulig jeg ble snytt, altså (jævla finne!) Lenke til kommentar
Never Can Tell Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 For en føflekk? Fjerning av arr er nok litt mer komplisert enn å fjerne en føflekk, og helt sikkert dyrere. Fra http://www.laserklinikken.no/cosmet.html Arrbehandling Arr kan man få på grunn av forskjellige grunner eks. kjemiske og termiske forbrenning osv. Arr kan oppstå på forskjellige steder og ha forskjellige former og dybde. Lavenergi lasere trenger dypt inn i kroppen og hjelper til at vev regenererer seg. Da blir huden mer jevn. Arret blir flatere og mister sin rød farge. Hvis det ikke forsvinner helt, det minsker synligheten betraktelig. Behandlingsmetoden foreslås av laserterapeuten bare etter konsultasjon. Fra http://www.mot.no/absolutenm/templates/spo...=1059&zoneid=48 Arrene som du har fått er i utgangspunktet du skal ha med deg resten av livet. Det går an å fjerne de til en viss grad, men ikke ved hjelp av noe som du får på apotektet, dessverre. Det finnes klinikker som fjerner arr ved hjelp av laser. Da blir du lokalbedøvd der arret er, de skjærer bort arret og syr sammen de nye sårkantene. Og de skal vissnok bli omtrent ikke synlige. Ta en prat med psykologen eller legen din om dette, for det er de som kan hjelpe deg videre slik at du kanskje ikke må betale alt selv - for private klinikker er kostbare.... hva skjedde med google-fanatikerne? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Selvpåførte arr? Er jo en ide å tenke konsekvenser før man gjør ting og. 5041884[/snapback] Det er ikke alltid man er i en tilstand der man tenker klart. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Nei. Jeg fikk dette etter at jeg brakk hånden på skolen. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 hva du enn gjør, ikke fjern det hos en fastlege hvertfall! Jeg fjerna en liten føflekk hos fastlegen. Tenkte det var en smal sak. Endte opp med et stort arr på ryggen. Han glemte tilogmed å ta ut et sting, og skulle ha penger for å ta det ut da jeg kom en uke senere og klagde på smerter og at det så ut som det var en tråd inn i såret. "ja, det blir 150kr" "Vi trenger vel strengt talt ikke betale for at du glemte å ta ut et sting?!" "uhmm...ok da.. det er greit.." Rett hjem og ringe og bytte fastlege. Fy faen for en dust. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvilken lege var dette? Lenke til kommentar
karrog Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg fjerna nylig 2 føflekker, det kosta meg 300 spenn.... skal opp og fjerne sting i løpet av denne uka, og det koster ingen ting... Gjøres enkelt og greit hos fastlegen... Lenke til kommentar
Gunfreak_old Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 fjerna en flø flekk for noe år siden hos en spesialist, kosta ca. 1200 er 2 til jeg vil fjærne men jeg hater sprøyter og syns det var dyrt Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvis du skjemmes eller ikke føler deg vel av arret (redd for å gå i t-sjorte i ditt tilfelle), kan du få fjerna det nesten gratis på statens regning. Går jo ann å si at du gjør det uten å nødvendigvis måtte føle det. Ei venninne av meg hadde et stort selvpåført arr på magen hu fikk fjærna gratis. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 "Fjerning av ting på kroppen" Jeg kan fjerne han der nede med slegge, gratis. Men, viss det var føflekker det var snakk om. Så fiksa legen det, snakk om noen hundre kroner for arbeid og materiell. Lenke til kommentar
chil Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 jeg hadde en føklekk! mann som jeg er brukte jeg bare ei saks Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 jeg hadde en føklekk! mann som jeg er brukte jeg bare ei saks 5052752[/snapback] Barsk Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Ja det er jo en måte å løse det på. Den føflekken er egentlig farlig. Er bare redd for om det kan være "fø-kreft" eller noe sånn. Men det arret på hånden hadde det ikke gjort noe å fått bort. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Du vil få et MYE større arr når føflekken er fjernet. De har røtter som går mange centimeter innover i kroppen, og alt skjæres vekk. Så du får et ganske stort hull der den satt som tar tid å gro igjen. Jeg har fjernet en føflekk, og ble sjokka når jeg så den i glasset etterpå, den var kjempelang. Gjorde det under lokalbedøvelse, og merket ingenting, pltuselig var de ferdig. Men de hadde skåret ganske dypt i en sylinder-kone form. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Hvilken lege var dette? 5051485[/snapback] Vet ikke om jeg egentlig kan si det jeg, men han heter Anderskog og jobber på Grorud legesenter. Drittlege. Er pissirritert fortsatt. arret på ryggen er fortsatt dritstort, og nå er det nesten 2 år siden. det var ikke en betent føflekk engang. Edit: Håper jeg ikke sårer noen som står han nært... Har ikke noe imot dere Endret 24. oktober 2005 av Edmanzor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå