Gå til innhold

Ny stille strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner å bli ganske lei av den høye lyden fra maskinen min. Tenkte kanskje det var på tide å skifte strømforsyning, da det er den jeg tror er den som bråker mest. Har skiftet cpu-vifte til en helt stille en, så jeg vet at det ikke er den lenger. Har et Aopen HQ45A-P kabinett med orginal strømforsyning på 300W. Det er kun når viften går at lyden er for høy, men det er jo nesten hele tiden.

Noen forslag til hvordan strømforsyning jeg burde velge for å få ned lyden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis strømforsyningen du allerede har er kraftig nok, så ville jeg bare skiftet ut vifta eller gjøre som han over nevnte, sette den på 7V. Jeg ville ikke brukt 5V, da noen vifter faktisk ikke klarer å starte på 5V. Hvis du tester 5V først, og ser at det går bra, så kan du heller gjøre det.

Ellers er vel 12dB eller 19dB vifte fra papst hos microplex.no å anbefale for nettopp dette.

Flere jeg kjenner har med gode resultater skiftet til 19dB papst i strømforsyningene sine.

DrErling

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 19:10, java_man skrev:

Hei!

Begynner å bli ganske lei av den høye lyden fra maskinen min. Tenkte kanskje det var på tide å skifte strømforsyning, da det er den jeg tror er den som bråker mest. Har skiftet cpu-vifte til en helt stille en, så jeg vet at det ikke er den lenger. Har et Aopen HQ45A-P kabinett med orginal strømforsyning på 300W. Det er kun når viften går at lyden er for høy, men det er jo nesten hele tiden.

Noen forslag til hvordan strømforsyning jeg burde velge for å få ned lyden?

Enermax sin whisper 350Watter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...