KimS Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei, Jeg og en kamerat har tatt på oss å lage en nettside til den lokale musikkskolen. Dette er en side som kommer til å berøre en stor målgruppe (foreldre, elever, lærere osv.). Så jeg lurer på hvilken skjermoppløsning bør vi designe siden i? Eller bør jeg rett og slett designe i den skjermoppløningen jeg ønske, og regne om til % til slutt? Er det noen minus med dette? Det andre spørrsmålet jeg har er om det finnes en form for linjal i Photo Shop CS2. Altså så jeg kan måle hvor langt mellom to punket, hvor langt inn på bildet osv. (px, em , cm osv) Håper noen kan hjelpe meg med dette. - Mvh. Kim Spets Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hold deg innenfor 760px eller noe, så går det fint. I bredden altså. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Linjal: ctrl+r (cmd+r for mac) Velg om du vil ha cm eller mm og sånn i preferences, velg pixler til webdesign! Lenke til kommentar
resol Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 høyreklikk på rulern så får du opp valget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå