Gå til innhold

fugleinfluensa en fare for verden?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Media elskar å lage sin eigne "såpeseriar", det vil seie at dei tar ein bestemt sak som kan være interessant for allmenheita, og følgjer den opp dersom det skjer nye ting. Det er akkurat det vi ser her.

Grunna oppblåsinga som media har hatt av saka, har dette blitt ein enda større nyheit enn den eigentleg er. Etter mi meining er heile fugleinfluensaen oppskrytt, alt tyder på at den ikkje kjem til å ha større konsekvensar for oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SARS skulle liksom være skikkelig big shit da den kom. Nå er det ikke et ord om det likevel.

Jeg mener fugleinfluensaen er overhyped i media. Da mora mi var lita jente og bodde på en gård så var det en stund hønsene døde av influensa men fordi familien var fattig at de måtte være sparsom med maten, og dermed måtte de bare tilberede hønsene på best mulig måte. Hun ble aldri sjuk av maten.

Men folk som bruker medisin i hytt og pine har jeg ikke så mye overs for, siden de bare bidrar til å gjøre sykdommer mye vanskeligere og mer resistente.

5071113[/snapback]

Er enig i at det er massivt overhypa - men det er forskjell på virus og virus :)

Spanskesyken var også bare en influensa. Men den hadde mutert slik at motstanden i befolkningen var lav. Det er det samme som er skremmende med fugleinfluensaen. Den er såpass dødelig.

Men jeg har ikke tro på noen pandemi - og skulle jeg ta feil skal jeg sette meg ned, drikke meg gjennom barskapet, og så fortsette livet. Er det min tur så er det min tur....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...