petterg Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Prøver å finne ut av ISDN sentralen for å koble opp en ekstra telefon. Til det trengs en plugg som passer i telefonsentralen. Hva heter disse og hvor får man tak i dem? (se de blå kontaktene på vedlagt bilde) Sentralen er merket med et sølvgrått klistremerke, totalt uten tekst, så jeg finner ingen dokumentasjon for sentralen. Aner ikke hvilken merke/modell det er. Kortene med de blå kontaktene er merket Nitsuko MH5928 (2) DX2 NR (blankt hvitt felt)-8DSTU-S (blankt felt) 1 (blankt felt) Kan noen hjelpe? Edit: Jeg har nå funnet ut at sentralen ble solgt under navnet "Telenor Venus Mini" Endret 24. oktober 2005 av petterg Lenke til kommentar
Azton Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Skulle nesten hatt et bedre bilde? Har du ikke et forfra? Det er vel ikke bare vanlige RJ-45 eller RJ-11 kontakter? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg trodde også det var RJ-xx kontakter helt til jeg åpna sentralen. Kontakta har kun 2 kontaktpunkter. (RJ-11 har 4, RJ-45 har 8.) Det er en vegg som hindrer bedre kameravinkel, men kanskje dette bildet er bedre? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg har nå funnet ut at sentralen ble solgt under navnet "Telenor Venus Mini" Håper fortsatt at noen kan fortelle hva slik kontakt heter, og hvor det kan kjøpes. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 De ser jo ganske spesielle ut. Det finnes mengder av den typen kontakter i forskjellig utførelse. Du kan jo lete gjennom diverse kataloger: http://www.rs-components.no/ http://international1.farnell.com/NO/Welco...egistered.jhtml http://www.elfa.se/no/ Lenke til kommentar
petterg Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Ja, men hvor spessiellt kan en en to-pols telefonkontakt være? Helt ufattelig! Var to stykker på elfa som leita etter noen som ligna i nesten en time uten å finne noe. Det er telenor som en gang har satt opp denne, så jeg fant ut tlf nummer til de leverer deler til Telavie (montør for telenor i dag)... etter å blitt satt over til 6 stykker fant de ut at en eller annen jeg burde snakke med ikke svarte på tlf. Prøver igjen i morra. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvis det kun er to poler, skal det vel ikke mer til enn at du tvinner endene på to ledninger og stapper dem så godt du kan inni støpselet. Litt teip kan også brukes for å holde dem på plass. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvis det kun er to poler, skal det vel ikke mer til enn at du tvinner endene på to ledninger og stapper dem så godt du kan inni støpselet. Litt teip kan også brukes for å holde dem på plass. 5055004[/snapback] eller bruk en "sukkerbit": Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Er det 2 polet plugg?? Eller en 6/4polet RJ-11 med kun de 2 midterste lederne i bruk? Sjekk Elfa.se de har sikker pluggen du er ute etter.... Endret 24. oktober 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvis det kun er to poler, skal det vel ikke mer til enn at du tvinner endene på to ledninger og stapper dem så godt du kan inni støpselet. Litt teip kan også brukes for å holde dem på plass. 5055004[/snapback] Det kan jo være at han er interessert i litt driftsikkerhet. Det vil det jo ikke bli med en slik løsning. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 hvis det er en Telenor venus er det mye trolig at det er en NEC sentral (hvis jeg ikke husker feil, hvilket er godt mulig). Lenke til kommentar
petterg Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Dagens store oppdagelse: Hvis man tar en kontakt av typen som brukes for å koble vifter til hk, og spikker den ned fra 3-pols til 2-pols, så lar den seg plugge i telefonsentralen! Med litt tape så detter den ikke ut på egenhånd heller. Dette er vel å betrakte som en midlertidig løsning, så jeg undrer fortsatt hva disse kalles, og hvor man får tak i dem. Mye mulig at det er en NEC sentral. Noen nummer jeg fant på noen printkort ser ut som kan komme fra NEC. (Men ingen av dem ga meg noen flere ledetråder i retning av dokumentasjon.) Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Samme type plugg som det er på sp-dif (kommer ALDRI på hvordan det skrives) kabelen til CD/DVD rom? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Ja, den hadde nok latt seg plugge i uten å gå under kniven først. Men sitte hadde den nok ikke gjort. Til det er den for liten. (Men det er jo derfor noen fant opp tape.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå