FlyingStart Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei, jeg en Dell Inspirion XPS og Toshiba 28" widescreen og har koblet dem sammen, men jeg får bare svarthvitt på TV skjermen. Jeg har prøvd å endre til alle de forskjellige PAL/NTSC, men ender likevel bare opp med svarthvitt. Noen som kan hjelpe med dette? Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har det samme problemet med min egen tv og kunne ikke skjønne helt hvorfor, og endte opp med en ganske merkelig løsning... Skjermkortet mitt har s-vhs utgang, så jeg kjøpte en s-vhs kabel som gikk direkte til scart (med lyd inkludert), men dette gav bare gråtoner i tv-signalet. Løsningen på problemet var at jeg brukte en s-vhs til kompositt overgang, koblet denne med en kompositt kabel sammen med en kompositt til scart overgang, og da ble signalet som det skulle! Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 hei, litt vanskelig å si i detalj hva det er uten å ha sett kablingsoppsettet ditt; men: hvis du kjører s-video ut av pc'en, må tv'en være satt til s-video. hvis tv'en ikke kan settes til s-video må du endre til kompositt ut av pc'en (som yazzi nevnte). grunnen til at det blir svart-hvitt er at i s-video går lys-informasjonen (luminans) på to ledninger, og farge-informasjonen (chrominans) i et annet ledningspar. I en scart-plugg vil luminans fra s-video gå på samme pinner som kompositt (som kjører farge og lys på samme kabelpar).dermed blir det bare gråtoner.... Svideo anbefales, mye bedre detaljer. Hvis du ikke bruker scart gjetter jeg på at du har en svideo til kompositt overgang som yazzi nevnte. isåfall må du sette utgangen til kompositt.... men det er dårlig gjort overfor toshiban'din, den fortjener bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå