Gå til innhold

My Work- LianLi 6277B "Viftestyring" 27/10


Anbefalte innlegg

Da var det påtide å starte en ny worklog.

Raidmax workloggen ble jo avsluttet på grunn av de grunner som er nevt der, og jeg har nå blitt eier av et LianLi 6277B :)

 

Dette blir ikke noen vanlig worklog der jeg har et spesielt prosjekt, men en worklog der jeg poster det meste av diverse småting jeg gjør.

 

I forste omgang vil det være mest om LianLi kabinettet og BW. LianLi kabinettet er jo nesten perfekt i utgangspunktet så ikke forvent de store forandringene.

 

Emnetittelen vil inneholde det den siste updaten handler om, og i dag er det sidevinduet som legges under kniven. :dremel:

 

__________________________________________________________________________

 

LianLi 6277B Sidevindu 21/10

 

Før:

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet12.JPG

 

 

 

Jeg har jo hatt 2x sorte plexi-plater liggende fra raidmax-prosjektet og tenkte derfor at deler av disse kunne bli et flott sidevindu på LianLi'et.

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet1.JPG

 

Sidevindu demontert og den sorte plexien som skal bli det nye vinduet.

 

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet2.JPG

 

Enda en av mine "sagebeint" kreasjoner.

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet3.JPG

 

Enda et bildet. Jeg hadde 2 sagblad å velge mellom, ett beregnet for metall og ett beregnet for tre. Først prøvde jeg med metall-bladet, men dette ble alt for fort varmt, slik at plexien smeltet og stikksagen hang seg fast.

Jeg bytter derfor til tre-sagbladet. Dette gikk mye bedre, men man må gi full gass hele tiden og ha en gjevn sage-hastighet, ellers sprekker plexsien(små biter faller av)

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet4.JPG

 

Ble ikke helt rett i begynnelsen.

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet5.JPG

 

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet6.JPG

 

Der var vinduet løst. Her trengs litt pussing.

 

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet7.JPG

 

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet8.JPG

 

Etter en del borringer og justeringer passet alle skruene.

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet9.JPG

 

Resultatet. :)

 

Her har jeg orginal-plexien utenpå døren, men jeg tror jeg kommer til å ta den bort etterhvert.

 

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet10.JPG

 

Marius_EV_MyWork_LianLi_Update1_bildet11.JPG

 

Kameraet greier ikke å ta bilder av uv-lys, så det ser litt merkelig ut på bildet.

Er mye finere i virkeligheten.

 

 

Kommer mer, kanskje en finere løsning på viftestyringen? Hvem vet.

 

 

 

Det var alt for nå. ;)

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble nydelig. Elsker lianli :love:

 

Hva har du av maskinvare?

5041377[/snapback]

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

MSI K8N NEO Platinum Edition S754

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

POV 6800GT

Seagate 200Gb

F\S 350W

 

Men maskinen hater meg så den er ikke særlig effektiv:P

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...4682&hl=lagging

 

finfin liten modd. men skal du ikke gjøre mer? :ohmy:

5041402[/snapback]

 

Joda, men hva og når vet jeg ikke. :)

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Det er Netshop-plexi.

 

Ikke den beste plexien jeg har vært borti siden den bare lå i plastposer, noe som ikke er gunstig når man skal jobbe med dem. Det burde ha vært plastfilm eller ett papplag utenpå plexien som det pleier å være på slike ting.

 

Har sett på bit-tech at folk har hatt plexi fra samme merke, men at det der har vært beskyttelse utenpå. Så ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Det er Netshop-plexi.

 

Ikke den beste plexien jeg har vært borti siden den bare lå i plastposer, noe som ikke er gunstig når man skal jobbe med dem. Det burde ha vært  plastfilm eller ett papplag utenpå plexien som det pleier å være på slike ting.

 

Har sett på bit-tech at folk har hatt plexi fra samme merke, men at det der har vært beskyttelse utenpå. Så ikke vet jeg.

5041522[/snapback]

Det var film på mi plexi jeg fikk i dag

 

kosta meg 150 kr :D

 

Kan jo hende det bare er du som ver uheldig ;)

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Når det gjelder plexi.

 

Det jeg har gjort er å ta av plast filmen og maskere i steden. jeg vil ikke anbefale å maskere utenpå filmen pga. den detter fort av etter en tid med jobb.

 

Når det gjelder saging så tror jeg hvis jeg ikke husker helt feil så skal det for det første være rette tenner på bladet, det andre er at det skal være ca: 2 - 2 1/2 cm mellom tennene, tror det var det ihvertfall.

 

Ettersom jeg ikke har noe sånt så har jeg brukt baufil jeg og pusset etterpå . det har fungert for meg ihvertfall.

 

klart, det var jo litt slitsomt på 22 mm da :!:

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Når det gjelder plexi.

 

Det jeg har gjort er å ta av plast filmen og maskere i steden. jeg vil ikke anbefale å maskere utenpå filmen pga. den detter fort av etter en tid med jobb.

 

Når det gjelder saging så tror jeg hvis jeg ikke husker helt feil så skal det for det første være rette tenner på bladet, det andre er at det skal være ca: 2 - 2 1/2 cm mellom tennene, tror det var det ihvertfall.

 

Ettersom jeg ikke har noe sånt så har jeg brukt baufil jeg og pusset etterpå . det har fungert for meg ihvertfall.

 

klart, det var jo litt slitsomt på 22 mm da  :!:

5041628[/snapback]

Hvorfor skal du ha av plastfilmen? Det er jo ikke vits å ta den av før man har kunnet ferdig. Er såklart mye bedre med maskeringstape enn plastikk, men det går med litt tape til en plate på 50x50 cm:P

 

Det burde være slik som det er på denne plexien:

 

red_skirt3.jpg

 

Sånn "papp"greier jeg snakkte om

 

Klikka_bZerk: Maskeringstape setter ikke merker nei.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Setter det seg noen merker av maskeringstapen?

 

Innleget ditt burde nesten ligge i den der FAQ for casemodere ;)

5041660[/snapback]

 

 

nei ikke hvis du tar den av når du er ferdig :)

 

i verste fall så kan du trygt bruke white spirit og vaske over med såpe til slutt.

 

 

Ja du sier noe he he

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du ha av plastfilmen? Det er jo ikke vits å ta den av før man har kunnet ferdig. Er såklart mye bedre med maskeringstape enn plastikk, men det går med litt tape til en plate på 50x50 cm:P

 

 

Sånn "papp"greier jeg snakkte om

hvorfor ta av plast film ? rett og slett fordi den har tendens til å falle av under saging, spes hjørnene.

 

på 50x50 går det ikke sååå mye da, bruk den brede typen :)

 

sorry og måtte skuffe deg med maskerings teip kan faktisk sette merker, lim merker, kommer helt ann på teip kvaliteten det :)

 

ja helt klart papir i steden for plast film ja,

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

 

på 50x50 går det ikke sååå mye da, bruk den brede typen :)

 

sorry og måtte skuffe deg med maskerings teip kan faktisk sette merker, lim merker, kommer helt ann på teip kvaliteten det :)

 

ja helt klart papir i steden for plast film ja,

5041708[/snapback]

 

 

Om du bruker 2cm brei maskeringstape kommer du til å måtte bruke 2500cm tape på en 50x50cm plate om du maskerer begge sidene. ;P Er endel det.

 

Tenkte på normalkvalitet maskeringstape, de setter som regel ikke fast noe, men det kan jo hende ja.

Lenke til kommentar

Om du bruker 2cm brei maskeringstape kommer du til å måtte bruke 2500cm tape på en 50x50cm plate om du maskerer begge sidene. ;P Er endel det.

Tenkte på normalkvalitet maskeringstape, de setter som regel ikke fast noe, men det kan jo hende ja.

5041742[/snapback]

 

Du bruker da ikke en 2 cm teip på ei så stor plate da :!: du får dem helt opp til 60 mm.

 

ja det gjorde det for meg, itte noe morsomt nei.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

Blir uansett opp mot eller over 10m, men men nok om det.

 

Når du skal quote bruker du [ quote] først og[ /quote] etterpå, ikke / i første også. ;) (mellomrom bare for at det ikke skal bli en box)

Så fiks den quoten med bildet er du snill. (ta bort img-tag'en også)

 

Edit:

<- slik skal den siste være :p Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...