Sennepo Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Trenger man egentlig SLI? Eller kan man klare seg lenge med bare ett skjermkort? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Kan klare deg lenge med ett kort. Men er kjekt å ha sjansen til å utvide med ett til ved en senere anledning. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg tenker på det sånn: nå går det å kjøpe SLI hovedkort, når det endelig begynner å bli vanlig at spill utnytter det så trenger man sikkert nytt utstyr uansett pga dette fremdeles er i barndommen.. Så SLI nå er ikke viktig i hele tatt i mine øyne.. Dette er selvsagt kun min personlige mening.. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Er litt enig i nahojdat og teddy her. Altså en ting er jo og ha muligheten til å kjøpe et kort nå og et kort senere hvis man trenger det, men da har det kommet nye kort som er bedere. Som kansje t.o.m yter likt som 2 high end kort i SLI i dag, men det nye kortet har masse andre ting som gjør at man heller vil skaffe seg et nytt et i steden for å kjøpe et til av det gamle man har. SLI er vel en skrytefaktor pr. dags dato, ja man får omtrent dobbel ytelse, men det er ikke mange spill man trenger den ekstra kraften pr.dags dato. Har man ræ** full av gryn så er det nok digg og ha, men ikke et MUST. Min konklusjon er at pr. dags dato har man ikke behov for SLI Endret 21. oktober 2005 av Goodall Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Noen har behov for ett 6600GT kort, mens andre har behov for to overklokkede 7800GTX i SLI... Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) SLI er "nødvendig" hvis du faktisk kjøper utstyr som står i stil med det. Syns veldig mange har et snodig syn på det her. Hvis du bruker 10 000 på skjermkort, og ikke da har en skjerm som står i stil så er det noe som er galt med oppsettet ditt uansett. SLI er "nødvendig" på 1920x1200 ol. Spiller du på 1024x768 eller der i området så har du ikke bruk for særlig bra skjermkort uansett. Har dere prøvd å game med en 23-24" 1920x1200? Jeg syns spillene blir en mye mye bedre opplevelse (du kan få bildet til å dekke store deler av synsfeltet ditt uten å se pikslene). Mørkt rom og med hodet ca. 40-50cm unna skjermen da er ganske heftig syns jeg i allfall. Poenget mitt er at hvis man investerer i en skikkelig stor skjerm så er det også nyttig med SLI. Endret 21. oktober 2005 av dravisher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå