Fikseren Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Ville jeg ha gjort om du har penger til det... 5051901[/snapback] Kan jo ha noe med at dem som du har fikset til ikke kan noe med vedlikehold av Xp? 5051915[/snapback] Hva mener du? Mente at jeg ville kjøpt 1GB ram ekstra... 5051922[/snapback] Woops Quotet feil post Therese Joda, tror nokk j må kjøpe meg 1GB extra ram! Lenke til kommentar
pri Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei. Må bare komme med noen synspunkter om Toshiba, slik at diskusjonen blir litt mer nyansert enn det som har kommet frem her. Jeg er fullstendig klar over at Toshiba har tapt seg de senere årene og begynt å produsere billigmaskiner som ikke holder mål, men slik jeg ser det er dette untaket, ikke regelen. Jeg sitter selv og skriver dette innlegget på en Toshiba Tecra 9100 og er meget fornøyd med maskinen. Den sliter nå på 4. året og funker som bare det! Dette er en av de mest stabile bærbare maskinene jeg har brukt og den har fungert utmerket til alt av programmer jeg har brukt i løpet av 3 år som ingeniørstudent. Det eneste negative jeg har å si om maskinen, er at viftestøyen økte drastisk etter ca. 1,5 års bruk og det er ekstremt vanskelig å få bort støv og dritt som sitter i vifter og ribber. Jeg kan også nevne at maskinens fysiske konstruksjon er meget god, den har vært brukt hardt og ser fortsatt bedre ut en de fleste nye maskiner på markedet i dag. Men: Kjøper man en skikkelig Toshiba maskin, kjøper man ofte gårsdagens teknologi. Fordelen er at dette er utprøvd teknologi og at man får en fysisk sterk maskinen som tåler en trøkk. Spesifikasjonene er svake, men kvaliteten er ypperlig. Nå håper jeg bare dette gjelder for maskinen du har kjøpt Pri Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Og etter den 4. så valgte du likevel Toshiba? 5051937[/snapback] Er bare maskiner jeg har reparert for venner og bekjente.. har aldri hatt Toshiba selv og vil nok heller aldir vurdere det Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 For å vere helt ærlig så har jeg bare dårlige erfaringer med Toshiba maskiner.. Har hatt flere stykk som jeg har fått i oppdrag i å fikse og alle har vert like håpløse! Ustabile dårlige og yter rett og slett ingenting! De 2 siste jeg gjorde mitt beste på reinstallerte jeg windows og satt opp alt så det virket greit.. etter ett par timer så var den like jævlig.. Jeg sier bare en ting.. styr unna Toshiba og prøv deg heller på hva som helst annet.. 5051813[/snapback] Som sagt, kan det ha noe med at de som hadde hatt bærbarene som du hadde fikset, ikke kunne vedlikeholde Xp? Masse styr bare det. Og kanskje du ikke er så kjempe flink med data? hvem vet. Jeg skal komme tilbake med respons på Tecra A3 når jeg får den, får vi se hvem som har rett Lenke til kommentar
therese84 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Der ser du.. alle har forskjellige erfaringer. Gjør opp din egen mening du *SNap*89! Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei. Må bare komme med noen synspunkter om Toshiba, slik at diskusjonen blir litt mer nyansert enn det som har kommet frem her. Jeg er fullstendig klar over at Toshiba har tapt seg de senere årene og begynt å produsere billigmaskiner som ikke holder mål, men slik jeg ser det er dette untaket, ikke regelen. Jeg sitter selv og skriver dette innlegget på en Toshiba Tecra 9100 og er meget fornøyd med maskinen. Den sliter nå på 4. året og funker som bare det! Dette er en av de mest stabile bærbare maskinene jeg har brukt og den har fungert utmerket til alt av programmer jeg har brukt i løpet av 3 år som ingeniørstudent. Det eneste negative jeg har å si om maskinen, er at viftestøyen økte drastisk etter ca. 1,5 års bruk og det er ekstremt vanskelig å få bort støv og dritt som sitter i vifter og ribber. Jeg kan også nevne at maskinens fysiske konstruksjon er meget god, den har vært brukt hardt og ser fortsatt bedre ut en de fleste nye maskiner på markedet i dag. Men: Kjøper man en skikkelig Toshiba maskin, kjøper man ofte gårsdagens teknologi. Fordelen er at dette er utprøvd teknologi og at man får en fysisk sterk maskinen som tåler en trøkk. Spesifikasjonene er svake, men kvaliteten er ypperlig. Nå håper jeg bare dette gjelder for maskinen du har kjøpt Pri 5051954[/snapback] Høres jo flotters ut;) Tror den kommer til å fungere utmerket jeg, skal bare brukes til Fruity loops, musikk, og surfing uansett Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Der ser du.. alle har forskjellige erfaringer. Gjør opp din egen mening du *SNap*89! 5051972[/snapback] Skal jeg gjøre når jeg har fått den;) og skal vi se at den kommer til å funke utmerket til all slags bruk, men vis den nå skulle være så dårlig, så får jeg vel bare si meg eni med HiTecK Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 For å vere helt ærlig så har jeg bare dårlige erfaringer med Toshiba maskiner.. Har hatt flere stykk som jeg har fått i oppdrag i å fikse og alle har vert like håpløse! Ustabile dårlige og yter rett og slett ingenting! De 2 siste jeg gjorde mitt beste på reinstallerte jeg windows og satt opp alt så det virket greit.. etter ett par timer så var den like jævlig.. Jeg sier bare en ting.. styr unna Toshiba og prøv deg heller på hva som helst annet.. 5051813[/snapback] Som sagt, kan det ha noe med at de som hadde hatt bærbarene som du hadde fikset, ikke kunne vedlikeholde Xp? Masse styr bare det. Og kanskje du ikke er så kjempe flink med data? hvem vet. Jeg skal komme tilbake med respons på Tecra A3 når jeg får den, får vi se hvem som har rett 5051958[/snapback] Jobber bare med å sette opp og reparere maskiner daglig.. må vel få sagt det at det vil si at jeg kan ihvertfall sette opp en pc.. Håper for din del at du er heldig med din, men om du får problemer så var det ihvertfall jeg som advarte deg mot den.. Men hei.. ikke kritiser arbeidet mitt Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 For å vere helt ærlig så har jeg bare dårlige erfaringer med Toshiba maskiner.. Har hatt flere stykk som jeg har fått i oppdrag i å fikse og alle har vert like håpløse! Ustabile dårlige og yter rett og slett ingenting! De 2 siste jeg gjorde mitt beste på reinstallerte jeg windows og satt opp alt så det virket greit.. etter ett par timer så var den like jævlig.. Jeg sier bare en ting.. styr unna Toshiba og prøv deg heller på hva som helst annet.. 5051813[/snapback] Som sagt, kan det ha noe med at de som hadde hatt bærbarene som du hadde fikset, ikke kunne vedlikeholde Xp? Masse styr bare det. Og kanskje du ikke er så kjempe flink med data? hvem vet. Jeg skal komme tilbake med respons på Tecra A3 når jeg får den, får vi se hvem som har rett 5051958[/snapback] Jobber bare med å sette opp og reparere maskiner daglig.. må vel få sagt det at det vil si at jeg kan ihvertfall sette opp en pc.. Håper for din del at du er heldig med din, men om du får problemer så var det ihvertfall jeg som advarte deg mot den.. Men hei.. ikke kritiser arbeidet mitt 5052077[/snapback] Vis det er arbeidet ditt, så skjønner jeg Kanskje du har rett denne gangen Men får håpe at du ikke har det, for trenger bærbar sårt, har ikke tid til å begynne å selge denne isåfall og lete etter ny igjen Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Vis det er arbeidet ditt, så skjønner jeg Kanskje du har rett denne gangen Men får håpe at du ikke har det, for trenger bærbar sårt, har ikke tid til å begynne å selge denne isåfall og lete etter ny igjen 5052140[/snapback] Vi får vel bare håpe på det beste da Kan godt hende den modellen er bedre. jeg vet ikke.. håper det for din del ihvertfall Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Vis det er arbeidet ditt, så skjønner jeg Kanskje du har rett denne gangen Men får håpe at du ikke har det, for trenger bærbar sårt, har ikke tid til å begynne å selge denne isåfall og lete etter ny igjen 5052140[/snapback] Vi får vel bare håpe på det beste da Kan godt hende den modellen er bedre. jeg vet ikke.. håper det for din del ihvertfall 5052151[/snapback] Takk skal du ha Får håpe på det beste, og så skal jeg komme tilbake til denne tråden med oppdateringer om bærbaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå