Gå til innhold

Toshiba Tecra A3 - erfaringer?

Fikseren

Anbefalte innlegg

Hei! Unnskyld maset folkens, jeg har nå allerede lagt ut 2 poster anhgående spørsmål om erfaringer med 2 andre bærbare pc'er :hrm: Men er fordi jeg skulle kjøpe av privat personer, men dem ombestemte seg :mad:

post-64588-1129929494_thumb.jpg

Denne gangen har den blitt sendt da :) Toshiba Tecra A3 er det snakk om her, noen som vet om denne er en brukbar bærbar til video redigering, musikkprogram f.eks (Fruity Loops)? og generell surfing og sånt? Fordi finner ingen tester av denne eller noe? hadde vært fint å vite om trådløs nettet om det holder mål :hmm: Er veldig ivrig!

Takker for at du gidder å lese alt dette og kanskje svarer på det :w00t:

Mvh

Jonas Andsjøen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er denne, er det ikke?

http://www.notebookreview.com/default.asp?...%2E6+GHz+%2D+15

http://laptopmag.com/Review/Toshiba-Tecra-A3.htm

Det er veldig lite ram på denne, men det er mulighet for å utvide til 2GB (jeg ville ha utvidet, helt klart). Det er også integrert skjermkort som ikke vil funke bra til spilling bla. Det er heller ikke så veldig god oppløsning på skjermen.

Men om den skal brukes til surfing er den jo helt kurrant, vet ikke med videoredigering. Det får noen andre uttale seg om, men med så lite RAM ville jeg ikke redigert med denne kanskje. Tror mer ram ville hjelpe mye! Om du ikke trenger spill PC virker den jo fin!

Hvor mye fikk du den for?

Edit: Fant denne som var endel bedre enn de som er linket til over. Denne hadde mer RAM og raskere prosessor og større harddisk + bedre brenner ser det ut til.

Hva slags spesifikasjoner er det på den du kan kjøpe?

http://www.dealtime.co.uk/xPF-Toshiba_Tecr...ve_WXP_Pro_11bg

Endret av therese84
Lenke til kommentar

Fant mer jeg

Denne forklarer litt hva de forskjellige komponentene er gode for:

http://exactchoice.cnet.com/profile_3644.aspx

Og finner ut at det er jo veldig mange ulike spesifikasjoner på denne. Så finn ut hvilken du har så kan folk kanskje kommentere litt lettere =)

Det er ulike prosessorer, skjermer, harddisker (str og hastighet), ram.. og i det hele tatt =)

Endret av therese84
Lenke til kommentar

Tusen takk Therese! :D Snillt av deg! Joda, er den andre Tecra A3 maskinen du fant ja, den med fetere specs en den første;) Så du tror den kan holde bra til surfing, musikkredigering, og videoredigering? Jeg skal gi 5500,- for den, er sendt i postoppkrav :)

Lenke til kommentar
Ok, da har du en veldig kurrant PC, tror nok det var et godt kjøp! Du kan jo vurdere å oppgradere til 1BG ram =)

Funker nok godt til ditt foremål tenker jeg!  :thumbup:

5049366[/snapback]

Bra dah;) Joda, kanshe jeg skal oppgradere til 1GB ram :hmm: Hvordan ram skal j kjøpe dah? snære Pc2700 ram kanskje? er vel det som er standarden?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ekstra ram til min PC med en gang. Den kom med en brikke på 512 (ikke 2x256) så jeg satte like godt inn en 1024GB ram ekstra med en gang jeg fordi det er bortkastet å kjøpe en 512 nå og oppdatere senere (for de som skal det).. men 1GB holder det asså! Hvilken type du trenger vet jeg ikke, men det står vel noe om det i spesifikasjonene? Eller så hadde jeg kontaktet butikken den forrige eieren kjøpe den fra og spurt! Evt en annen butikk som har eller har hatt denne.

er det ikke viktig at det er samme hastighet på den? Vet ikke så mye om sånne ting jeg, men bare virker logisk.. lol.. Og de er jo bygd på litt ulik teknologi..

Endret av therese84
Lenke til kommentar

For å vere helt ærlig så har jeg bare dårlige erfaringer med Toshiba maskiner..

Har hatt flere stykk som jeg har fått i oppdrag i å fikse og alle har vert like håpløse!

Ustabile dårlige og yter rett og slett ingenting!

De 2 siste jeg gjorde mitt beste på reinstallerte jeg windows og satt opp alt så det virket greit.. etter ett par timer så var den like jævlig..

Jeg sier bare en ting.. styr unna Toshiba og prøv deg heller på hva som helst annet..

Lenke til kommentar
For å vere helt ærlig så har jeg bare dårlige erfaringer med Toshiba maskiner..

Har hatt flere stykk som jeg har fått i oppdrag i å fikse og alle har vert like håpløse!

Ustabile dårlige og yter rett og slett ingenting!

De 2 siste jeg gjorde mitt beste på reinstallerte jeg windows og satt opp alt så det virket greit.. etter ett par timer så var den like jævlig..

Jeg sier bare en ting.. styr unna Toshiba og prøv deg heller på hva som helst annet..

5051813[/snapback]

Takk for hjelpen;) :D Men en ting jeg lurer på, hvor mange ram plasser er det i denne bærbaren, for vis det bare er 2, og det allerde står 256x2 i den, og kjøper 512, så får j jo bare 768 :( Så skal jeg heller kjøpe en 1024 ram brikke istedenfor?

Lenke til kommentar
Ser ut til at disse har maskinen som du kanskje kan spørre (om du ikke vet det selv)

http://www.mamoz.no/katalog/001007/001/001...%2DToshiba.html

Du burde sjekke hvem som er billigst da =)

5051784[/snapback]

Det hørtes jo ikke bra ut dah :hrm::nei: Får håpe denne toshiba bæbaren er i god stand og at den funker :)

5051887[/snapback]

Det er nok det den helt sikkert ikke gjør.. Toshiba maskinene er enkelt og greit noe jævla dritt som ikke er verdt noen ting.. hold dere langt vekke fra dem..

Edit: Stor leif kom i veien

Endret av HiTeCk
Lenke til kommentar
Det er nok det den helt sikkert ikke gjør.. Toshiba maskinene er enkelt og greit noe jævla dritt som ikke er verdt noen ting.. hold dere langt vekke fra dem..

Voldsomt da... Det vil alltid være forskjellige erfaringer. Noen har sikkert dritt å si om min PC også, men jeg er storfornøyd! Jeg har aldri vært borti Toshiba så kan ikke uttale meg om hvordan den er..

Lenke til kommentar

Voldsomt da... Det vil alltid være forskjellige erfaringer. Noen har sikkert dritt å si om min PC også, men jeg er storfornøyd! Jeg har aldri vært borti Toshiba så kan ikke uttale meg om hvordan den er..

5051909[/snapback]

Jeg har vert borti hele 5 stykk.. alle har vert like jævlige.. derfor føler jeg at jeg kan uttale meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...