Gå til innhold

Hvilken temp har deres P4 Northwood

t542978

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NW med 1.7VCore, 30C rom og 38C max load? Hva slags vannkjøling har du?

CPU temp er kun interessant under MAX load. Idle temp er akkurat som å gå rundt og se på speedometeret på parkerte bilder for å finne ut hvor fort de går....

En god kjøler senker MAX load tempen.

Jeg kjører min NW på 1.55VCore med en Swiftech MCX478B og en 79CFM 80mm vifte. Når romtempen min når 30 grader er min temp (MAX load) 56C. Alle som poster temp nede på 30tallet med boxed vifte og superoverklokking har enten målt tempen på kjøleribba si, eller så har de opphevet en del fysiske lover som gjelder for oss andre.

En kjøleribbe klarer å fjerne en viss menge varmeenergi fra CPUen, en CPU avgir en viss mengde varmeenergi ved en gitt hastighet under en viss spenning. Ved å sette på en vifte på kjøleribba, så øker du evnen til å kvitte seg med varmen som fjernes fra CPUen. Denne prosessen er rimelig konstant for de ulike kjølerne. Den siste variabelen blir da temperaturen på lufta som brukes. Hvis denne også er noenlunde lik, vil et tilnærmet likt resultat oppnås.

Folk som hevder å se ~10C forkjell med forskjellig goop drømmer. Ganske enkelt.

-KJ

Lenke til kommentar

Kanskje de nye 2.66 og 2.8 Ghz prosessorene blir kaldere? Ny stepping helt sikkert! Hadde vært digg med 3 Ghz ut av 2.66 saken (20 x 150).

Jeg mener at hvis Northwood nermer seg 60 grader load, så er det ingen vits i å velge den frem for Athlon hvis temperatur er det man bryr seg om. XP2400+ utvikler lik varme som en 1900+ Palomino (68W max) tror jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 23:38, jevel skrev:

Snakkes da! 38C max load, 40C mainboard? Hvordan tror du hovedkortet når 40C hvis kjernetempen på CPUen din er bare 38C?

1.7VCore og din kombinasjon av kjøler, temparatur og vifte tilsier en temp på 45~50 under max load.

-KJ

eg og synes det er rart, og litt irriterandes siden maskina blir ustabil når hovudkortet når ein tempratur på 42-44 grader

når eg hadde intel kjølinga så var hovudkort tempen litt lavere, men cpu mykje høgare

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 23:42, lavizh skrev:

Hei, jeg kjører AMD Athlon T-Bird 1.1Ghz, med 38c CPU og system temp på ca. 40c. Romtemperatur er 30c.

Har ikke satt inn kabinett vifter enda.

Bruker Silent Viking som kjøler.

40C load på en TBird? VELDIG lavt synes nå jeg. Men nå gidder jeg ikke å sitte å krangle med dere om de temperaturene dere tydeligvis ser ut til å få.

Hvis dere ser disse tempene, pris dere lykkelige! Dere har systemer som kjører ekstremt kjølig i forhold til kjøling/hvor mye varmeeffekt CPUen avgir!!

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 23:54, jevel skrev:

Quote:

Den 2002-08-22 23:42, lavizh skrev:

Hei, jeg kjører AMD Athlon T-Bird 1.1Ghz, med 38c CPU og system temp på ca. 40c. Romtemperatur er 30c.

Har ikke satt inn kabinett vifter enda.

Bruker Silent Viking som kjøler.

40C load på en TBird? VELDIG lavt synes nå jeg. Men nå gidder jeg ikke å sitte å krangle med dere om de temperaturene dere tydeligvis ser ut til å få.

Hvis dere ser disse tempene, pris dere lykkelige! Dere har systemer som kjører ekstremt kjølig i forhold til kjøling/hvor mye varmeeffekt CPUen avgir!!

-KJ

Bare sier det BIOS'n sier jeg :smile: ... Hvor nøyaktig den er, er noe helt annet! hehe

Lenke til kommentar

BOXED [email protected], [email protected]

idle temp@33C, max load(100%cpu)@48C

...hvertfall det Asus Probe v.2.17.08 (siste) viser.

"...time is not important, only life is..."

EDIT: små slurvefeil...

...og forresten, har to enermax-vifter i kabinettet + idle temp på HK'et er ca 28C. Ved max load, stiger det bare litt over 30C

[ Denne Melding var redigert av: ridgea på 2002-08-23 00:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...