Gå til innhold

Bygger PC...en del problemer...

Anbefalte innlegg

Jeg bygger nå en ny PC for første gang vel å merke. Det første jeg lurer på er:

1: Hovedkorte kan jo ikke stå helt inni towere...med det følger ikke med noe plastknotter eller lignene..skal jeg bruke sånne rare skruer?

2:Jeg har problemer med å få ram'en til å passe... har DDR2 men hovedkorte heter MSI DDR400... har jeg jort verdens største tabbe å kjøpe feil? :no:

Tusen Takk til de som svarer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avstandsstykker eller "sånne rare skruer" pleier å følge med kabinettet.

Høres ut som du skulle hatt DDR DIMM PC3200 minne, og at DDR2 er feil type minne.

Men med litt mer spesifikasjon på hva du har kjøpt er det sikkert folk her som kan hjelpe, og si med sikkerhet om det er feil minne.

Edit:

Bygging av PC for første gang kan være litt av en utfordring. Det er ganske kurant når en vet hva som skal gjøres. Første bøygen er å få kjøpt komponenter som passer sammen. Håper du har tenkt på det da du handlet.

http://www.hardware.no/guider/hele_maskine...praksis/17653/1

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Det kan være en god ide å lese på emnet før man kjøper inn deler og begynner å bygge, om man ikke vet hva man gjør så kan det bli dyre saker i søppelbøtten..

Les litt her så får du i det minste en liten oversikt..

Edit: Om du leser på "pc kjøp i praksis" del 1-3 her så finner du ut enda mer..

Men om du ikke aner hva du holder på med så kan det være smart å spørre en venn som har mer peiling om hjelp..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB 128Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin er Minnekorte.

MSI 915PL NEO-F, I915PL, Socket-775 SATA, ATX, GbLAN, DDR400, Sound,PCI-Ex16 Er Hovedkorte.

Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

er jo ganskje trist vis eg har kjøpt feil....det går vel ikje ann å få et nytt av komplett då..er jo min eg feil

Lenke til kommentar

Hovedkortet og CPU går bra, men det kan se ut til at du har kjøpt feil minne

se her

Kilkk på en av minnebrikkene som vises nede på siden, og du vil se at dette hovedkortet skal ha 184 pins minnebrikker, og dine er 240...

Du får returnere hvis mulig evt. selge de.

Alternativt kan du bytte til et hovedkort som passer både CPU og minne.

Så da kan du velge... jeg ville nok byttet hovedkort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...