gaardern Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har det noe å si hvordan man formatere diskene sine? Jeg har en 250gb samsung disk. Etter å ha installert xp, skal man som regel partisjonere den resterende plassen i diskmanagement. Man kan da velge primary partition eller extended. Jeg har nå 4 primary på min disk. Har det noe å si ytelsesmessig ? Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Den eneste ulempen jeg ser med å legge til primary partitions er hvis du gjør det etter du har lagt inn Windows. Da kan du være uheldig å få rotet til rekkefølgen på partisjonene. ref: http://support.microsoft.com/kb/q93373/ Du må også tenke på at du i værste fall presser lesehodet til å bevege seg lengre enn det trenger ved å lage så mange partisjoner på en disk(i motsetning til at to programmer hadde ligget like ved hverandre i en partisjon). Eneste grunn jeg har til å lage flere partisjoner er for ordens skyld mtp hyppig opprydning. EDIT: re-formulert første setning Endret 21. oktober 2005 av JaViZ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Den Microsoft artikkelen gjelder jo bare for NT 3.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå