Blacki Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har hatt et Bwater vannkjølings sett ligende lenge nå. Høst og vinter er på døra og da har jeg tatt meg tid til å innstalere bigwatern. Støy er min hovedgrunn til å teste ut dette. Alt virker greit, men den radiator viften med vifte styring (slik vloum bryter sak) lever sitt eget liv! Nå jeg setter den på det laveste eller litt over så driver viften å øker å senker seg av seg. DEtte medfører uønsket bråk.. Kan ta med at temp i rom er 24c, i vann uten vifte på ca 29 og 23 med vifte på raddis (på laveste turtall). Cpu temp ligger på mellom 27-32 c idle og har fått den opp i 52 c ved litt stress testing av cpu. Tilbake til problemet; skal denne vifte kunne leve sitt eget liv med viftestyringen monteret på? hadde det samme probleme med en PSU som jeg har med tempstyring, men her tok jeg likegodt og koblet viften til 7 volt slik at den er konstant på et rimlig lavt turtall. Lurer på om det er noen vei å gå utenom her uten å måtte bruke samme metode og samtidigt beholde tempstyringen? Eller er det bare bigwatern min som er helt koko? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Dette er et kjent problem. Du kan sende den tilbake til dit du kjøpte den og få ny. Du kan også bare koble ut den viftestyringsmodulen, og se om den da holder seg konstant på fullt. Dersom det er tilfellet kan du koble på en annen viftestyringsmodul på strømledningen til den. Dette krever riktignok et par overganger, siden viftestyringer (alltid?) bruker 3-pin-kontakter, dersom du ikke klarer å lodde dette sammen selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå