christian1986 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei. Jeg sliter i dag med å få IP av bredbåndsrouteren. Uansett hva jeg gjør klarer jeg ikke å rette på dette. Har også en trådløs router tilkoblet, og denne samt min bærbare pc klarer fint å motta IP. Men det stopper ikke der... Ettersom jeg har to nettverkstilkoblinger på maskinen har jeg koblet til den trådløse routeren også, og her får jeg ip! Har ingen aning på hva som kan være galt. Det eneste som er sikkert er at det har fungert før, uten at noe er gjort ! Håper noen har peiling og gidder å gi meg noen tips PS: Har A8N-sli deluxe, og AMD 3500+ Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har du satt det til å mota ip automatisk? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Selvsagt Får opp en "169......." IP = får ikke fra enhet. Alt er satt på automatisk. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Kanskje det er brannmuren som blokerer routeren. Hva slags brannmur bruker du? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Norton Firewall 2005... Men hvorfor skulle den blokkere den ene, men ikke den andre? Lenke til kommentar
Hochi Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 har du to rutere? og begge har DHCP satt opp til å være aktivt? Det går ikke... Erik Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Hvorfor skulle ikke det gå? Modemet gir IP til pc og trådløs router, og trådløs router gir til pc(stasjonære og trådløse)... Men, kan ikke så mye om dette... Lenke til kommentar
Myrdraal Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Problemet med å ha to DHCP servere på samme nettverk er at når en PC trenger en IP-adresse så sender den ut en broadcast på nettverket med forespørsel om addresse fra tilgjengelige DHCP servere, når det er to DHCP servere vil den motta IP-adresser fra begge to og spesielt hvis de bruker to forskjellige adresse områder så vil du få problemer. Det jeg ville gjort var å la vær å bruke router og DHCP funksjonene i den trådløse enheten og bruke en av switch portene til å koble den til bredbåndsrouteren. Endret 22. oktober 2005 av Myrdraal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå