LarzZzZz Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Hei! Jeg og Familien tenker på å bygge PC, og dette er en PC spesielt for en grafisk designer *min far*. Familien vil også få brukt denne, så jeg tenker på litt av hvert. Busjettet vi tenker på blir vel rundt 20.000,-. Noen komponenter jeg har tenkt på - *ingen link* 1. CPU: AMD Athlon 64 4400+? kanskje en mindre moddel er like god? 2. Hovedkort: har jeg ikke så mye peiling på egentlig, så kom med forslag 3. Ram: Her tenker jeg på 2Gb som er fremtidsrettet. Jeg har ram merket OCZ i min egen maskin, så jeg har erfaring med det. 4. Skjemkort: POV GeForce 7800 GTX såklart er det et spesielt merke jeg burde velge? pga. bedre kjøling? 5. HDD: Vi trenger god plass til alt mulig - Hva med 2x250 disker? Vi har skjerm, tastatur, mus etc. Så, Kan dere kanskje komme med resten av oppsettet, fordi dere kan nok mer enn meg Takk på forhånd for alle svar Endret 21. oktober 2005 av Lars_2k6 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Pass på at du kjøper kraftig nok strømforsyning. Jeg anbefaler at du kjøper to disker som gir mest GB per krone, sannsynligvis 2x250GB. Så kan du kjøpe SSD når det kommer. Lenke til kommentar
Enthralled Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Med så mye penger kan du slå til med hovedkortet ASUS A8N32-SLI Deluxe, og kanskje GTX fra XFX. Disse rambrikkene: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 ..Og hva med raptordisk 72GIG til OS osv i tillegg? Bare forslag, ikke ta meg altfor seriøst, da jeg ikke har erfaring med noe av det jeg prater om Ellers ser det der ut til å bli et sabla godt system Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 For så mye penger kan dere kopiere den PCen eg bygde meg rett etter sommerferien Handlevogn Eg er meget fornøyd Lenke til kommentar
LarzZzZz Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 takk takk for alt så langt jeg er ikke helt sikker på hvordan man quoter, men det kommer etter hvert. En ting i hvertfall om PSU: Trenger jeg minst 400w? eller er det mest vanlig nå med 500w? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 400w eller 500w er ikkje så veldig viktig, så lenge kvaliteten er god. En god 400w er å foretrekke fremfor en dårlig 500w. Det viktigste er kor mange amper strømforsyningen kan levere samtidig på alle linje til sammen. Men det er andre her på forumet som har mye mere peiling enn eg har Lenke til kommentar
LarzZzZz Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Tror jeg går for det oppsettet du anbefaler jeg Dragavon Takk til deg og de andre som har svart. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg anbefaler ei kraftig strømforsyning på 500W. Skal du ha stabil pc, så er det viktig. Jeg fraråder deg å kjøpe Raptor-disker, siden de gir nesten ingen ytelsesforskjell, og er derfor ikke verdt prisen. Kjøp heller en SSD i tillegg til "vanlige" disker. Lenke til kommentar
LarzZzZz Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Jeg og familien bestiller ikke ny PC før over nyttår og inn i 06 Jeg lager gjerne et nytt topic til sin tid når det trengs. Trengte bare dette topicet til å få noen ideer. Mvh. Lars Trygve Endret 24. oktober 2005 av Lars_2k6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå