sarom Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hadde litt problemer med oversettelsen der, men synes ikke det var noe spesielt hårreisende ved bildene, var det noe spesielt du tenkte på? 5154036[/snapback] Synes bildekvaliteten minnet meg mye om min gamle R2. Fargegjengivelsen og skarpheten som jeg får med min Canon S70 mener jeg er langt bedre enn det jeg så langt har sett av R3 bilder. S70 har bare 100mm tele, men med 7mp stor bildefiler er det ikke noe problem med å ta et utsnitt av bildet slik at en oppnår 200mm effekt. Bakdelen med S70 er størrelsen. Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg synes også at de bildene var litt uskarpe, litt skuffa Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 For å være helt ærlig la også jeg merke til at det var et par uskarpe bilder. Det var som om kameraet ikke hadde fokusen helt inne før bildet ble tatt, (med tanke på hurtigheten til R3 tror jeg det skal godt gjøres), eller at anti-vibrasjonen var skrudd av og vedkommende ikke klarte å holde kameraet helt i ro. Får håpe det bare var en veldig uerfaren fotograf som tok de bildene. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Siste nytt fra importør: Etter flere leveringsutsendelser fra produsenten har vi nå fått informasjon om at varene skal leveres vårt lager denne uken. Vi regner med å kunne distribuere varer i begynnelsen av neste uke. Mvh Jonas Husabø Hos Aronsen AS Tlf: 6717 3717 Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Nå har netshop satt datoen til ubekreftet 30.11 Den kommer ikke til å komme før ut på nyåret skal du se... Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det bør ikke komme så mye mer utsettelser nå, er jo ikke akkurat evigvarende teknologi. Dust om de slipper et kamera med allerede avdanka teknologi! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 En ørliten sjanse for at vi får det inn dit jeg jobber i morgen (fredag). I verste fall i begynnelsen av neste uke. I følge importør da... Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) :fun: hold oss oppdatert! Afseth, fikk dere kameraet idag? Endret 18. november 2005 av Audiophil Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 :fun: hold oss oppdatert! Afseth, fikk dere kameraet idag? 5169809[/snapback] Kamera skal nå være i butikkene. Vi fikk første forsendelse der jeg jobber i dag, og venter en forsendelse til. Når den kommer, er imidlertid veldig vanskelig å si. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Så det er bare å løpe og kjøpe med andre ord? Har du fått tafset noe mer på kameraet? Edit: Ser ikke ut til at noen av netbutikkene har fått det inn enda :/ Hvor er butikken du jobber i, og hvilken pris har dere? Endret 18. november 2005 av Audiophil Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Så det er bare å løpe og kjøpe med andre ord? Har du fått tafset noe mer på kameraet? Edit: Ser ikke ut til at noen av netbutikkene har fått det inn enda :/ Hvor er butikken du jobber i, og hvilken pris har dere? 5172192[/snapback] Batteriet sto til lading da jeg gikk i dag, så har ikke fått prøvd det noe mer. Men det er overraskende lite sett i forhold til spesifikasjonene, og det er ikke minst ganske så stilig. Sier ikke hvor jeg jobber da det lett kan oppfattes som snikreklame (selv om jeg ikke har noen økonomisk interesse i å reklamere for butikken... vi får ikke provisjon), men prisen ligger på i underkant av 3.300 om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kunne du sagt ET sted hvor du IKKE jobber da? Evt sendt meg en pm eller epost..? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kunne du sagt ET sted hvor du IKKE jobber da? Evt sendt meg en pm eller epost..? 5172386[/snapback] Jeg jobber i Oslo. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hvis noen av dere som skal ha R3 bor i Oslo-området, så kan jeg fortelle at Foto-Huset i karl Johanst gate i Oslo har det. Hvis de ikke er utsolgt allerede da. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Mine damer og herrer, *tafse tafse tafse* I mine fingre har jeg en sort R3! Etter stalltips fra Afseth om at dette hadde forvillet seg ut i butikker i det ganske land tok jeg meg en rask løpetur mellom fotobutikkene i Trondheim. Treff på første forsøk! Pris 3195! Noe som danker de fleste nettbutikkene jeg har vært inne på. Så 3600 kroner fattigere var jeg et R3, en lowepro veske og et jalla 512-SD-kort rikere! Spørs om SD kortet var litt for jalla, og trenger bytting, får iallefall ikke tilgang til det gjennom kortleseren på PCen. Eksempelbilder og mer kommer straks batteriet er ferdigladet! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Gratulerer Spent på hva du synes om kameraet, Audiophil... har som sagt ikke fått testet bildekvaliteten selv. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Er dårlige forhold for å få tatt noen bra bilder idag, regner så det spruter ute (og ikke så lysten på å drukne kameraet enda). Bare litt så kjapt så er kameraet utrolig raskt, alt som skjer, skjer umiddelbart. Burst-funksjonen spytter ut bilder, 20 bilder på under ti sekunder Og det på et 45x sd kort. Nedtur at det bare har usb1, helt malplassert spør du meg! Synes kameraet kan velge litt høye iso verdier da det tas bilde innendørs, tror det kunne valgt lavere iso og heller lenger lukkertid da det er utstyrt med stabilisator. Får se om jeg får tatt noen litt interessante bilder etterhvert også, oppretter da isåfall en egen tråd på det, så ikke denne posten blir full av hires bilder. Endret 18. november 2005 av Audiophil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå