Gå til innhold

Når kommer Ricoh Capilo R3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke kommet i vanlig salg enda, datoene rundt om i nettbutikker varierer rundt 15. november...

Virker som de sliter med å få levert R3'en, da importøren enda ikke har fått den.

Synd de ikke klarer å overholde sine egne tidsfrister, men på den annen side er det jo bra at de ikke leverer et halvferdig produkt...

Men tålmodigheten nærmer seg slutten, håper jeg slipper å kjøpe et annet kamera bare fordi R3'en ikke kommer på en stund.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at jeg personlig har meget god erfaring med netshop. Det kan godt være at mpx har god service og leveringstid og alt det der, men tar jeg ikke helt feil, og det tror jeg ikke at jeg gjør, så koster R3 hele 100,- mindre på netshop enn på mpx. :p Så jeg tror du kan satse på netshop. :thumbup:

Bare min personlige erfaring altså...

Lenke til kommentar

Jeg går også å venter på Ricoh C.R3.Men det er kanskje grunn til å se det an litt.

Har rota litt på nettet og funnet noen uttalelser (erfaringer) som tyder på at ikke alt er bare fryd og gammen.På "www.engadget.com/entry/1234000313065175":

"Posted Oct 26, 2005, 4:50 PM ET by PixelBrat.com

Just read the review because I was extremely excited about this cam... it had everything I wanted in a compact - 28 mm wide angle, 7x zoom, image stabilization, compact size... but alas I am disappointed to find out it doesn't focus well in anything but good lighting. Why oh why do these cameras that have such awesome potential always seem to have at least one Achilles heel that becomes an ultimate deal breaker? What good are all these features if you can't focus? I'm going to go weep in my corner now. :("

Lenke til kommentar

Går også og sikler på R3 som har både optisk bildestabilisator (levert av KM), og voksen zoom.

Men det er en ting jeg ikke liker, og det er at videomodus bare har en oppløsning på 320*240.

Og siden jeg ikke har greie på videoredigeringsprogrammer, lurer jeg på om en film kan interpoleres til et større format?

(kjerringa sitt gamle IXUS330 har 640*480)

Lenke til kommentar

Ja, veldig merkelig. 640x480 ville jo ikke vært noe revolusjonerende for å si det sånn. Heldigvis er ikke mitt behov så fort innenfor filmingen, så små fillmsnutter passer egentlig greit.

Men ventetiden synes jeg begynner å bli ganske håpløs, skulle jo først ha kommet i september!

Lenke til kommentar

dc.watch har i dag en omtale av R3 med mange bildeeksempler.

Se link: http://dc.watch.impress.co.jp/cda/review/2...11/14/2556.html

Selv om noen her på forumet kanskje ikke skjønner språket, så kan kanskje testbildene være til nytte.

Synes ut ifra bildene at det ikke er noe løp og kjøp kamera.

Jeg vil heller anbefale dere Canon S70 med 28mm vidvinkel. Bladet Fotogtafi skriver idag at den har bedre bildekvalitet enn den nye S80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...