Avanti Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 I følge akam kommer det en gang i oktober, i følge digit.no kommer det i slutten av september.. Finner ingen på Ricohs hjemmeside. Er det noen som har hørt noe? På forhånd takk. Lenke til kommentar
lonni Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har bestilt dette kameraet, og det står at de (mpx.no) vil få det på lager den 28.10. Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har bestilt dette kameraet, og det står at de (mpx.no) vil få det på lager den 28.10. 5042435[/snapback] Takk skal du ha, håper det kommer en test på akam snart. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Siste beskjed jeg har fått fra importøren er at kameraet kommer til dem i løpet av neste uke. Deretter må dere gi oss litt tid til å teste det. Erik 5042348[/snapback] Dette skrev Erik Faarlund (redaktøren her på akam) for 3 dager siden. Så det er bare å smøre seg litt med tålmodighet... den kommer vel neppe på noen uker enda. Ser frem mot en test av dette selv. Har planer om å bytte ut min Ixus 30 med ett bedre kompaktkamera en gang i løpet av våren neste år, og Ricoh Caplio R3 er ett av de jeg vurderer (men også Nikon CP P1/P2, Nikon S4, Canon Powershot S80 og visse andre). Jeg har kanskje heldigvis bedre tid, så det bør være tester av alle disse innen den tid jeg skal velge nytt kompakt. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei XXXXXXXXXXX, Vi forventer Ricoh R3 inn på vårt lager 25/10-05. Leveringstidspunktet er ikke bekreftet av produsenten. Mvh Jonas Husabø hos Aronsen AS Tlf: 6717 3717 Venter selv veldig spent på dette kameraet! Bestilles så fort det er ute i butikkene! Noen som har erfaring med Ricoh og svarte kamerahus? Har en kamerat som har et Sony kamera i svart, og dette har blitt veldig slitt og metall-farget i kantene... Lenke til kommentar
sarom Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Test: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2050 Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ser flere nettbutikker har utsatt "Forventet lager" datoen til begynnelsen av november Nedtur. Sendte ny mail til importør for å høre om de ligger i rute, poster da jeg får svar i morgen (tidlig). Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei XXXXXXXXX, Den leveransen er dessverre forsinket. Jeg vil anta at vi har denne på lager første halvdel av neste måned. Beklager de problemer denne forsinkelsen innebærer. Mvh Jonas Husabø Hos Aronsen AS Tlf: 6717 3717 Det var synd! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Fikk mine klamme hender på dette kameraet for første gang i dag. Har ikke fått testet det så mye, heller ikke sjekket bildekvalitet, men gledelig er det å se at kameraet ikke er blitt større tross større zoom på hele 7x (heller tvert i mot) og at det er minst like raskt som før. Syntes faktisk responsen var enda mer momentan... selv på full tele tar den bildet momentant, og det var innendørs i vanlig innebelysning og uten blits. Men også med blits er den råkjapp, og det er ingen målbar forsinkelse fra man trykker ned utløseren til bildet tas. Vidvinkelen er fortsatt der, og den litt støyende luken som var foran objektivet på forgjengeren er erstattet av mer tradisjonelle lameller. Det er positivt når man tenker støy, men de er jo gjerne litt mer utsatt for trykk. Den litt spesielle "på"-knappen foran på kameraet er også erstattet med en mer tradisjonell knapp på toppen av kamera. Hvis bildekvaliteten ikke er blitt dårligere enn forgjengeren (kan ikke tenke meg at den kan være mye dårligere) så er dette fortsatt et knallkamera og en bra oppgradering fra forgjengeren. Mulig at man kan oppleve litt mer støy i bildene som en følge av enkelte av oppgraderingene, men det vil tiden vise. Er selv spent på grundige tester av bildekvaliteten... og spent på å se bilder selv. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Can't wait! Poster du midlertidige opplevelser underveis her eller? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Can't wait!Poster du midlertidige opplevelser underveis her eller? 5070660[/snapback] Får nok ikke testet bildekvaliteten selv før det har kommet i vanlig salg. Var (dessverre) bare et testeksemplar som importøren hadde med seg for å vise frem i går. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Så du får ikke lov til å kommentere noe? :/ Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Så du får ikke lov til å kommentere noe? :/ 5072224[/snapback] Joda, og jeg har kommentert en del i posten over, men har som sagt ikke fått testet bildekvaliteten. Der er jeg like spent som dere Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Test:http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2050 5060761[/snapback] tusen takk, R3 står øvert på ønskelista i år Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Synd at bildekvaliteten får litt dårlig kritikk der da. Det er jo en av de viktigste punktene ved et kamera. Men hvis man trenger vidvinkel, mye zoom og et råkjapt kamera er det nok ikke et dårlig valg. Få kamera gir deg like allsidig bruksområde i en så liten forpakning. Men man bør kanskje sjekke noen testbilder før man går til innkjøp for sikkerhets skyld. Det er jo ikke noen grunn til å kjøpe et kamera, samme hvor allsidig det er, om bildekvaliteten ikke holder mål. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Synd at bildekvaliteten får litt dårlig kritikk der da. Det er jo en av de viktigste punktene ved et kamera. Men hvis man trenger vidvinkel, mye zoom og et råkjapt kamera er det nok ikke et dårlig valg. Få kamera gir deg like allsidig bruksområde i en så liten forpakning. Men man bør kanskje sjekke noen testbilder før man går til innkjøp for sikkerhets skyld. Det er jo ikke noen grunn til å kjøpe et kamera, samme hvor allsidig det er, om bildekvaliteten ikke holder mål. 5074111[/snapback] Derfor mener jeg at Canon Powershot S70 og S80 er et mye bedre kjøp. De er litt større, er gode solide kameraer med norsk meny, har 28mm vidvinkel, men dårligere tele. Men teleeffekten kan en kompensere ved å ta utsnitt av bildet, med et godt resultat. Jeg vet ikke om bildekvaliteten er bedre på Ricoh R3 enn R2, men jeg får mye bedre bildekvalitet/resultater med min Canon S70 enn med min tidligere Ricoh R2. Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Det viktigste for meg er i denne rekkefølgen: 1, størrelsen, så lite som overhode mulig. 2, hurtighet 3, pris. 4, zoom 5, bildekvalitet Jeg synes bildene på trustedreviews.com ser forholdsvis greie ut. man kan jo ikke få både i pose og sekk... S80 koster jo dessuten minst 1000-1500 kroner mer, avhengig av hvor man kjøper. Endret 29. oktober 2005 av Avanti Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Få kameraet ut i butikkene! Jeg er utålmodig.... Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Når du tester R3'en, kunne du tenke deg å ta noen nærbilder av mennesker både ute og inne. Liker nemilig å ta blider av folk... nytter ikke å ha et kamera som gjør at folk ser direkte bleke ut, slik som mitt nåværende kamera har tendenser til å gjøre. Gleder meg sinnsykt til å kjøpe nytt. Holder en finger på R3. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Derfor mener jeg at Canon Powershot S70 og S80 er et mye bedre kjøp. 5074886[/snapback] Får man tak i S70 til rundt 3500-4000 som det ble solgt for nå nylig, så er det helt klart det beste kjøpet på alle områder, bortsett fra tele og utløserhastighet. Men høyere oppløsning gir en jo mer frihet til utsnitt. Den er derimot på vei ut, og er erstattet av S80 som koster betraktelig mer. Er man villig til å legge de ekstra pengene i et kamera, så er det klart at S80 gir deg mer. Men for rundt 3000 kroner får du mye kamera for pengene om man velger Caplio R3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå