Fredrik Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 har vel egentlig ingen tvangstanker, men det hender at jeg blir "nervøs" f.eks om jeg har tatt riktig buss, etter at jeg har satt meg på bussen. dette ble så ille en gang at jeg begynte å ta bilde av skilte på bussen med mobilen for sikkerhets skyld. heldigvis var denne "buss-paranoia'en" bare en kortvarig sak, som gikk over etter rundt en måned. 5041811[/snapback] Lal. Da tror jeg muligens jeg hadde stirret litt rart på deg om du tok bilde av bussen hver dag. Lenke til kommentar
asad Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg tror også ( som en annen tidligere har nevnt ) at det dere nevner her er mer vaner enn tvangstanker. Altså, hvis alle de tingene er tvangstanker så "Lider" alle av dem. Og slik jeg ser det for meg, er tvangstanker noe ganske seriøst, som få har. feks: Åpne og lukke igjen skapdøra 6 ganger før du tar ut noe. Er så sent nå, skal ramse opp noen "tvangstanker" jeg har selv imorra. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 sjekker konstant taket for edderkopper/insekter! edderkoppskrekk ftw! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Kommer jeg borti ene låret så må jeg ta borti det andre. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 mine er vel slik splashback som er tidligere nevnt og at jeg må altid ta jevnlige turer opp på kjøkkenet for å se om det er noe godt i kjøleskapet sånn ca en gang hver 1-2 timer Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har noen "Tvangstanker" selv. 1. Ipoden SKAL ligge i venstre lomme, og KUN ipoden skal ligge der. 2. Mobil MÅ ligge i høyre lomme, heller ikke noe annet for lov og berøre den. 3. Kortholder, nøkler i høyre jakkelomme. 4. Røyk og ligther i venstre jakkelomme. 5. Ørepluggene mine MÅ være under skjorta, slik at de ikke faller ned. 6. Jeg kan IKKE gå ut av huset uten og vite at jeg har dusja/ordnet håret. 7. Jeg MÅ ha orden på pcen min. Takler ikke rot på diskene mine. 8. Jeg MÅ høre på musikk, uansett hvor jeg er. 9. Det MÅ være ryddig i pcen, uansett faen. 10. Jeg må ha minst en iste om dagen. 11. Jeg sjekker alltid en tråd jeg har skrevet i, ca 1 gang hver minutt for og se om noen har quota meg. 12. Jeg må ha orden i playlisten min. Stor forbokstav på artist og sang. 13. Jeg går alltid opp ca 1 gang i timen for og sjekke om det er noe godt i kjøleskapet. 14. Ipoden MÅ være koblet til pcen når jeg er hjemme, er den ikke det så føler jeg meg nesten naken. 15. Når jeg kjører bil, takler jeg ikke og holde to hender på rattet. Jeg må ha en hånd på rattet og en på girspaken. Det var alt. Ble jo en del.. :o Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har den følelsen at når jeg snakker med en person som vil virke hyggelig og slikt, lurer jeg på hva han ville ha gjort hvis jeg slo han eller lignende. Av og til må jeg prøve å motstå det, noe som resulterer i mye jeg ikke får med meg. Lenke til kommentar
Phone Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 -Er jeg ute så går jeg ikke på kumlokk, striper, sprekker og lignende. Jeg kan bestemme meg for å drite i det og tråkke på kumlokket som er noen meter foran, men ender alltid med at jeg tråkker til siden eller tar et kortere steg rett før slik at jeg går over på neste. Hm, jeg går alltid på stripene.. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Alt inne på rommet mitt må ligge rett, senga må være reddopp osv. Uten dette klarer jeg ikke å få ro på meg i det hele tatt. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg sletter ALLTID sendte elementer Jeg sjekker om harddisken er full Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg sjekker lommene 10 ganger før jeg går av bussen. ALT i lommene har sin spessielle plass. Jeg pisser ALDRI i vannet på dassen, blir på det hvite, osv.. Kjøleskapet besøker jeg hver 4 time. Osv osv. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 har vel egentlig ingen tvangstanker, men det hender at jeg blir "nervøs" f.eks om jeg har tatt riktig buss, etter at jeg har satt meg på bussen. dette ble så ille en gang at jeg begynte å ta bilde av skilte på bussen med mobilen for sikkerhets skyld. heldigvis var denne "buss-paranoia'en" bare en kortvarig sak, som gikk over etter rundt en måned. 5041811[/snapback] Sånn er det med meg og, særlig med tog Lenke til kommentar
Matias Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er ikke tvangstanker mer slik? "Jeg må snurre rundt min egen akse en gang i timen, ellers dør foreldrene mine." Lenke til kommentar
reds Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 1. Jeg gikk aldri på samme "linje" på parketten i stua. Endte alltid med å gå på skrå. Slutta med det nå. 2. Jevnlige kjøleskapbesøk. 3. Mobil i høyre lomme, nøkler i venstre og Mp3 rundt halsen. 4. Sjekker om dører og vinduer er låst før jeg drar hjemmefra. 5. Takler ikke problemer som jeg ikke har løsningen på. Må løses uansett pris. 6. Hvis jeg ser to brusflasker i kjøleskapet og den ene ligger feil vei, retter jeg den opp. Det var vel det meste.. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg får alltid dårlig samvittighet etter å ha onanert, runka kall det hva du vil. 5041270[/snapback] Oh lord, synes synd på deg. Noe så fint skal ikke føles stygt Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Da tror jeg muligens jeg hadde stirret litt rart på deg om du tok bilde av bussen hver dag.5041819[/snapback] det var det nok flere som gjorde også. edit: Er ikke tvangstanker mer slik?"Jeg må snurre rundt min egen akse en gang i timen, ellers dør foreldrene mine." jo, men det er litt mer ekstreme tilfeller. jeg har no en liten følelse av at det færreste som er skrevet i denne tråden er i nærheten av tvangstanker, inkludert det jeg selv skrev i går. det er nok heller litt hissige tanker og vaner som får mer kontroll enn vi bør gi dem. Endret 22. oktober 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg er forresten ordensnazi. Hjernen min takler ikke rot. Men det ser jeg på som en positiv ting. 5041182[/snapback] HEhe,, den der kjenner jeg meg igjen på.. om jeg ikek er hjemme så kan jeg la rommet mitt være bomba.. men om jeg skal rydde det så skal det være RYDDIG, alt skal være bam bam bam, som etter en snor Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Mesteparten av det som står her er vaner, ikke tvangstanker Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 De aller fleste kommer nok til å få noen tvangstanker i løpet av livet sitt.. Det er ikke unormalt at man får det og de fleste kommer til å ha det.. Men nå er det mye av tingene som folk nevner her som ikke er tvangstanker.. Tvangs tanker er som oftest ting som tar opp utrolig mye tid av en persons liv og går utover det sosiale livet, skolen, jobben og vennene sine.. Blir det får alvorlig så går det ann å gå til psykolog og de fleste blir da friske.. Det er vel hjernen som stopper opp på et vist punkt og nekter å gå videre, det skal vist være noen problemet med kommunikasjonen som går fra den fremdre delen av hjernen til den indre delen eller noe tror de.. Kan lese mer om "Obsessive-Compulsive Disorder" her http://www.ocfoundation.org Lenke til kommentar
Phone Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Det er vel hjernen som stopper opp på et vist punkt og nekter å gå videre, det skal vist være noen problemet med kommunikasjonen som går fra den fremdre delen av hjernen til den indre delen eller noe tror de.. Ja, det er problemer med kommunikasjon i hjernen. Folk som lider av oc-disorder klarer ikke å få seg vekk fra hva enn de måtte gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå