o_icecold_o Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ok, her er problemet. Helt siden jeg kjøpte Pc'en for 1 og et halvt år siden, har jeg fått bluescreener. De kommer enten av og til eller ofte. Har formatert 3 ganger nå, men får fremdeles bluescreens. Windows Xp pro Jeg har : Nvidia Geforce 5700fx ms-7008 (mobo) + integrert lydkort Intel Pentium 4 (3ghz) 2 * 512 mb dual ddr ram 2 * western digital 120 gb benq dvd -/+ r Smc 2802 trådløs nettverksadapter Etter de to først formateringene lastet jeg ned og installerte de nyeste driverne til ALT jeg har. Men etter siste formatering kom jeg aldri så langt før det første bluescreenen kom, og jeg tenkte med en gang "Hardware feil..." tingen er det at foreldrene mine kjøpte nesten helt lik maskin (bortsett fra den ene hardisken, benq dvd -/+ r og smc 2802-adapteren) og de har aldri hatt en eneste bluescreen. Er virkelig fortvila. Har hatt maskinen inne på service hos forskjellige selskaper, men de klarte ikke å finne noen feil... DRIVER_IRQL_NO_LESS_OR_EQUAL, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, win32sys.dll, nv4_disp.dll er eksempler på det som står i Bluescreenene, men har også fått andre også... Håper på svar fra dere. Mvh Thomas. Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Er ganske sikker på at dette problemet er relatert til hovedkortets chipsett (VIA) med "nv4_disp.dll" problemer, da jeg har sett lignende feilmeldinger på andre forum! Har du installert siste Via 4 in 1 ? Hvis du får problemer med å installere driver i normalmodus, installer i sikkerhetsmodus! Du finner site versioner av viadriver her: http://download.guru3d.com/via/ Edit: tilleggsinfo... Geddy Endret 21. oktober 2005 av Geddy Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det kan virke som maskinen er ustabil. F.eks. varm prosessor, svak strømforsyning, feil i minnebrikker osv. Ultimate Boot CD har noen diagnoeprogrammer. Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Ok, skal teste det. Takker for reply =). Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Hmm. Da pc-en stod på vent til å tas med til stedet jeg kjøpte den, byttet jeg skjermen og musen min med bruttern(jeg har en smule større skjerm og bedre mus). Men etter noen dager fikk han plutselig en bluescreen. Det hadde han aldri fått før, og han har en helt ny maskin. Nå eksprimenterer jeg med å bruke hans skjerm på min maskin for å skjekke om skjermen min kan være årsaken til Bluescreens. Har enda ikke fått en! Jeg har en DiFusion Black Lcd skjerm, tror jeg den heter. Musen er Mx510, men tror mer på at det er skjermen som skaper krøll. Vet ikke hvordan... Men bluescreens kan vel oppstå ved en rekke tilfeller, og det er vel vanskelig å finne ut hva det skyldes. Skulle ønske microsoft ga ut en Bluescreen.exe fil som scannet maskinen for mulige Bluescreen-feil, og fixet de! Thomas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå