Yoshy Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Har kjøpt meg runde kabler fra microplex og disse vil bare ikke funker sammen med min Yamaha 2100E brenner. Brenneren kommer frem i windows og jeg klarer fint å lese plater, men når det kommer til brenning får jeg bare feilmeldinger. Bytter jeg tilbake til en vanlig flatkabel (av den gamle typen, ata33) så funker alt helt fint. Har prøvd både med de lange og de korte runde kablene, ingen fungerer. (Hardisker og cdrommer funker tilsynelatende helt fint) Hva er galt ? Brenneren står som single master på IDE 2 på hovedkortet. Hardware: Epox 8kta3+ (raid) T-bird 1,33 384 mb sd-ram Soundblaster Live 256 2x 60, 1x 30 og 1x 40 GB Western Digital Gainward GF2Ti500XP Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 hvilken vei står kabeln montert? skal monteres med den pluggen som er mest "alene" mot hovedkortet... Samme config når det gjelder master/slave som med vanlig kabel ? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 21:02, lohelle skrev:hvilken vei står kabeln montert? skal monteres med den pluggen som er mest "alene" mot hovedkortet...Samme config når det gjelder master/slave som med vanlig kabel ? Har selfølgelig gjort dette rett. Jeg tror rett og slett det må være noe med at kablene er runde, at støy forårsaker problemer eller noe ?!? Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Feilpostet. Passer kanskje best i "lagringsmedier" ettersom kablene er direkte knyttet til kategorien. Jeg flytter'n, jeg. -moderator yummy- _________________ http://hinux.hin.no/~vidarf/ Siteadmin på http://www.overklokking.no Moderator / admin på forumet [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-08-24 04:37 ] Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Bumper tråden, etter tilatelse fra yummy. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Hvor vanskelig er det å prøve med andre kabler ? Guybrush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå