MC2 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Tittelen er kanskje litt uklar, men noen som har en tabell eller funksjon over hva feks. 1px er i em? Altså, hva er feks 12px i em? osv. Takk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Hvor mye 1em er i piksler avhenger av nettleserinnstillingene til den enkelte, men du kan regne med at nettleserinnstillingen for tekststørrelse står på standard; Da kan du sette tekststørrelse til 62.5% i body. Setter du da f.eks 1em på p vil denne bli 10px. 1.2em blir 12px, mens 0.6em blir 6px osv. Med forbehold om feil, siden det er en stund siden jeg leste om dette. Jeg kan imidlertid ikke se helt hvorfor det er så viktig å vite akkurat hvor stort det blir i piksler, for da kan du like greit bruke px... Edit: Nå kommer sikkert satyrium og kritiserer og briljerer Endret 21. oktober 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 How to size text using ems En tekst om metoden Mr.Berg beskriver. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Hmm, takk Så, hvis jeg skjønt dette riktig: - dersom besøkeren har font instillingene på standard burde: body {font-size:62.5%;} .txt {font-size:1.2em;} være det samme som font-size:12px Stemmer dette? EDIT: Never mind. Jeg var litt tilbakestående da jeg postet. Prøvd selv, og det stemte. Takk for raske svar! Endret 21. oktober 2005 av MC2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå