vstr Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Hei, eg må ha et remote control program som kan kontrollere andre maskiner over internett uten at det trengs instalasjon/ noen form for endringer eller ting som må gjøres. grunnen til at eg trenger et slikt programm er at eg skal hjelpe en over nettet, og vedkommende er svak innenfor datamaskin, og har null anelse på hvordan du skal sette opp noe som helst. vedkommende er 110% blank på PC, så noe instalasjon på hans datamaskin er derfor ikkje akutuelt (som sagt over) Derfor ønsker eg et programm på disse kriterier: - brukervenlig for meg - ingen instalasjon ol. på "server" maskin - Helst gratis, men betaling fungerer. - slik at eg kan se skjermen til vedkommendes sin PC som et vindu i min PC. - ha kontroll over alt. (mus, tastatur, ol.) - At det bare skal kunne trenge å trykke inn IP til vedkommendes sin PC. En ting eg også lurer på er: vedkommende eg skal hjelpe, sitter i et nettverk med 4 maskiner, så når han går inn på sider som eksempel: www.whatismyip.com så får han akkurat samme IP som resten av det lokale nettverket får via sine maskiner. hvordan skal eg finne direkte IPen til vedkommendes maskin? Håper noen finner et bra programm. Var på LAN for litt siden, og en som var der, han hadde et slik programm som eg ønsker, det koster Penger, og det tilfredstilte alle kravene mine. (hadde eg bare hatt hukommelse til å huske tilbake i tid, lengre enn 5 minutt. ) Til moderator teamet: "Alastor" har gitt meg tillatelse til å starte denne tråden, siden min forige tråd blei stengt av han. Denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=486068&hl= Vegard Endret 21. oktober 2005 av vegis Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Hørt om "remote desktop"? Endret 21. oktober 2005 av haddis Lenke til kommentar
vstr Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 nei, er blank på dette feltet. begge bruker XP home. og trengs det noe instalalasjon på "server" PC? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Nope.... Du finner Remote desktop på "kommunikasjon" i startmenyen Endret 21. oktober 2005 av haddis Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Dameware Mini Remote Control er et kjekt program. Han på "andre sida" trenger ikke å installere noe som helst, Dameware installere hosten ved connection. Eneste du trenger er ip, brukernavn og passord. Koster ca $90, men det finnes en trial-versjon også. mvh Pantera Lenke til kommentar
vstr Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Dameware Mini Remote Control er et kjekt program. Han på "andre sida" trenger ikke å installere noe som helst, Dameware installere hosten ved connection. Eneste du trenger er ip, brukernavn og passord. Koster ca $90, men det finnes en trial-versjon også. mvh Pantera 5042000[/snapback] Brukernavn og passord? hvilke brukernavn og passord er de da, siden det ikkje må instaleres noe på "server" PC. Vegard Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 start-> help & support -> remote assitance...trenger man gjøre det så forbanna vanskelig? Lenke til kommentar
vstr Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) start-> help & support -> remote assitance...trenger man gjøre det så forbanna vanskelig? 5042469[/snapback] takk MrLee, sitter stor pris på at du svarer meg på den "høflige" måten. Men du skjønner det at det er ikkje alle som har like god peiling på alt. var ikkje det slik at DameWare ikkje trengte noe form for instal/mopdifikasjon ol. på "server" maskin? Vegard Endret 22. oktober 2005 av vegis Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 er bare litt oppgitt over at folk foreslår overdrevent vanskelige, og ikke minst dyre løsninger når en enkel ting som remote assistance allerede er bygget inn i samtlige WinXP maskiner og ikke krever noen form av installering på noen av maskinene (ettersom alt er innebygd fra før) Lenke til kommentar
vstr Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 unskyld at eg spørr, men kan du forklare trinn for trinn kordan eg får det til å fungere? har IPen til personen eg skal hjelpe, og kan han samtidig følge med på skejrmen hv asom skjer? Vegard Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Han går inn på help & support og trykker på "Invite a friend to connect to your computer with Remote Assistance" så er det bare å følge veiviseren. Du kan velge å invitere folk til å hjelpe deg via Windows Messenger (ikke MSN Messenger), E-mail eller som en fil som han/hun kan overføre til deg og du kan åpne. Ja, du får opp hans bilde på din PC, han/hun kan se hva du gjør og det er ett fint lite chattefelt på høyre side (tror jeg det er, kan være venstre..uansett, lite viktig) Mer detaljert guide finner du her: http://www.petri.co.il/what's_remote_assistanc.htm og enda mer detaljer + bilder: http://www.wown.com/j_helmig/wxprmass.htm Lenke til kommentar
vstr Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) eg får ikkje til windos sin innebygde, sikker på at det ikkje finnes noen andre? som sagt i øverste post, så var det en på et LAN eg var på for litt siden, han hadde et programm der du kun trengte å skrive inn IP. og ingen ting mer. heller ingen instalajon ol. på "server" maskin" EDIT: hvis et slikt program muligens blir litt for voldsomt og kan brukes til Hacking (noe som ikkje er låv å diskutere her på hw.no, så kan dere sende link til meg pr. PM. Vegard Endret 22. oktober 2005 av vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå