morra Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Idag på morgenen sto pc-en på som vanlig. Jeg fikk det innfallet å se om den trengte en defragmentering. Det gjorde den absolutt, så jeg kjørte en "Offline defragmentation" med o&o defrag. Alt så ut til å gå greit og jeg så at den ble ferdig, før jeg slo den av. Da jeg logget på igjen for 2 timer siden, var oppgavelinjen halvert (den var flyttet nedover og halvveis ut av skjermen). Jeg tok en restart, men da ble det bare verre; hele linja var nå borte. Jeg sjekket at den ikke bare var skjult. Deretter tok jeg enda en restart, nå kom den tilbake, men forsvant da jeg fjernet den overdimensjonerte hurtigstartlinja. Enda en gang restartet jeg maskinen og nå kom Checkdisk opp. Jeg lot den fortsette, og nå står den fortsatt. Først sto det at den reparerte/slettet (husker ikke) noen attributer (elns). Deretter gjenopprettet den mange filer jeg har liggende på harddisken, og nå "Erstatter en ugyldig sikkerhets-ID med standard sikkerhets-ID for fil 37894* (feks). *Den har i skrivende stund tatt for seg filer fra 1-53000. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt disse problemene? Endret 21. oktober 2005 av morra Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det kan virke som filsystemet ditt er ødelagt. En formatering og reinstallering av operativsystemet løser nok saken. Tror nok det er det lureste du kan gjøre. Lenke til kommentar
morra Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Etter litt tid inne på pc-en er jeg helt enig. Nesten ingen programmer virker som de skal, så neste trinn er nok backup og deretter formatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå