Gå til innhold

Artifacts på mitt Radeon 9700 NP. Varmeproblem?

Zeph

Anbefalte innlegg

artifacts12yv.th.jpg

Bildet seier vel sitt :shrug:

Det kom ein dag eg sat og spelte Black & White 2, og har vært her sidan.

Kortet var flasha til 9700 Pro, men eg har flasha tilbake, utan at det hjalp stort. Har rensa kjølaren på kortet og forsikra meg om at vifta går.

Har aldri hatt varmeproblemer i PCen før, den har flust med vifter. Kan kortet ha blitt for varmt og noko øydelagt som ikkje kan bli bra igjen?

Dei artige faktene kjem først når skjermbeskyttaren blir aktivert eller eg spelar eit spel, ikkje når eg startar maskina. Thoughts anyone?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet her. Kortet er r9800pro. Artifactene ser ut som røde prikker på den grønne grensen som markerer mitt område. Har aldri hatt noen problemer med artifacts på andre spill, og kortet er ikke overklokka. Tviler også på at det blir for varmt.

Edit: er med nærmere ettertanke ikke heelt samme problemet :whistle:

Endret av okvangar
Lenke til kommentar

Det første spillet som kom ut, hvor man regelrett advarte mot overklokking, var Doom3. Skjermkort som fint klarte alle andre spill fikk artifacts i Doom3, og man måtte bare klokke ned. Dette opplevde jeg selv med et Radeon 9500 Pro.

Etter at jeg hadde spilt demoen til FEAR med et 5800 Ultra, så tok det skjermkortet kvelden.

Kanskje de nye spillene utnytter pipelines m.m. så effektivt nå, at belastninge blir for stor for litt eldre skjermkort. Jeg vet ikke, jeg bare antyder muligheten for noe slikt.

Har du prøvd å "underklokke" skjermkortet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...