Gå til innhold

Club3D 6600GT vifte mot Gigabyte 6600GT vifteløst

-Mav-

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkt å kjøpe ny pc fra netshop og tenker på geforce 6600 GT. Jeg spiller ikke så mye nye spill, så superduper bra skjermkort er ikke viktig.

Valgene jeg står ovenfor er et med vifte og et uten og jeg lurer på om det som er vifteløst gir god nok kjøling for mitt bruk. Jeg skal ikke overklokke, har pcen på hele tiden og spiller ikke de aller aller nyeste spillene.

Om det har noe å si så blir oppsettet ellers på pcen noe slikt: arctic cooling s1, amd 939 3500, 1 gm minne, et greit billig hk til 1000 kr ca.

Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6378

Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6855

Det vifteløse kortet koster litt mer, kan kanskje kjøpe et bedre kort med vifte til den prisen? Men spiller jo ikke mye så..

Lurer også på om det er vits med vifteløst kort når jeg har arctic cooling s1 som er meget støysvak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe pc fra netshops pcbygger, og lurer på hva jeg skal velge av et

Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail 128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI

eller

Hightech Excalibur Radeon X800GT 256MB DVI/VGA/TV-out/ICEQ/HDTV/ PCIe TURBO

leste i en 1 år gammel hardware.no anbefaling at disse to er de beste i middelklasseskjermkortene.

Et vifteløst

Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe DVI/TV-out/Twin view/Power DVD

er kanskje også no.

Jeg er ny i spillbuisness og trenger litt hjelp her, kan vel kanskje gå opp en 500 lapp eller litt mer hvis det ligger noe der oppe som er bra. Har vel ikke no planer om å spille megakrevende superspill, men bf2 og cs f.eks. Sitter her med en billig drittpc og gleder meg til å prøve litt bra saker!

Lenke til kommentar

Tenkte å bytte ut amd vifta med arctic cooling freezer 64 vifte. I tillegg til dette vifteløse skjermkortet så blir det vel ganske stille? Arctic cooling kabinettet skal jo være meget stille i seg selv. Det eneste som blir igjen da som kanskje lager mye bråk er harddisken som jeg planlegger å kjøpe, maxtor diamond plus 10, 250/300 gb, 16 mb cache. Noen råd til det?

Men til slutt, det vifteløse vil vel ikke ha vesentlig høyere temperatur enn det med vifte?

Endret av -Mav-
Lenke til kommentar
Tenkte å bytte ut amd vifta med arctic cooling freezer 64 vifte. I tillegg til dette vifteløse skjermkortet så blir det vel ganske stille? Arctic cooling kabinettet skal jo være meget stille i seg selv. Det eneste som blir igjen da som kanskje lager mye bråk er harddisken som jeg planlegger å kjøpe, maxtor diamond plus 10, 250/300 gb, 16 mb cache. Noen råd til det?

Men til slutt, det vifteløse vil vel ikke ha vesentlig høyere temperatur enn det med vifte?

5041670[/snapback]

Veit ikkje kor bråkete den harddisken er, men eg kan anbefale ein samsung disk dei er utrolig stille (lurte faktisk på om harddisken var på eller ikkje første gang eg starta)

Dei er også blant dei raskere på markedet...

Lenke til kommentar

5041670[/snapback]

Veit ikkje kor bråkete den harddisken er, men eg kan anbefale ein samsung disk dei er utrolig stille (lurte faktisk på om harddisken var på eller ikkje første gang eg starta)

Dei er også blant dei raskere på markedet...

5047882[/snapback]

Enig der, samsung er de stilleste harddiskene etter min erfaring, hadde en seagate for litt siden, byttet den ut pga den bråkte noe utrolig.

Om du ikke skal klokke så gå for det vifteløse kortet, om du skal klokke så er det enklest med det med vifte pga det er sikkert enklere å "demontere" for å få satt på en bedre vifte fra f.eks zalman som er bedre til klokking enn de originale stock viftene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...