mad_arab Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Vurderer denne: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33893 Noen som har noen erfaringer - og hvordan holder den sannsynligvis sammenliknet med Mist 500W? Er det verdt å betale 300kr mer for Mist? Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Eg og vurderer denne, eller Tagan TG420-U02 i-Xeye. Trengs mer enn 420watt? Skal ikke akkurat kjøre SLI oppsett:) Trenger også synspunkt på dette! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Tagan er knall, minst like bra som Mist. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har Tagan 480W selv og er svært fornøyd. Den driver mitt oppsett uten å svette, noe som igjen betyr svært lav støy for meg Jeg har: 3 x 250GB HDD, 2 x DVD-brenner, 1 x 74GB HDD, 7800GTX, 2GB RAM, PCI lydkort -KJ Lenke til kommentar
kimen Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Har tagan 530 watt kan bare si en ting love at first sight helt utrolig bra strømforsyning Endret 1. november 2005 av kimen Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Tagan er et bra merke, hva som er best av Tagan og Mist aner jeg ikke, har litt "hype" følelse av Mist her pga masse folk som ikke har det engang driver og anbefaler det.. Av de to merkene er det Mist jeg har hørt smådårlig rykte om, og det er at PFC delen kan ha en tendens til å bråke, dette er kun en liten ting og ikke så viktig om man ikke bryr seg med ulyder, betyr heller ikke at det er noe galt med den.. Selv har jeg Tagan i-Xeye og er storfornøyd med den.. Endret 1. november 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Må eg tenke på kompatibilitet når eg skal kjøpe strømforsyning? Slik som formfaktor/størrelse og utganger/innganger. Har Aopen HQ45 250 watts Kabinett. Tenkte å bytte den ut med Tagan 480watt. Er det bare å skru ut den gamle og skru inn den nye? Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg byttet selv ut min Mist 500W PSU mot en Tagan 530W Easycon av den enkle grunn at jeg ikke var helt komfortabel med Misten. Oppgraderte til GTX 512MB kortet og ville gjøre det litt gjennomført kvalitetsmessig. Tagan har jeg vært tilhenger av i over ett år nå, da jeg kjøpte min første Tagan i-Xeye 420W. Det oser av kvalitet fra du sitter med esken i mellom hendene og til alt er koplet på plass. Kan nevne at min 420W i-Xeye driver en Pentium 4 3.2E med SB Audigy2 ZS, X800XT, 4 SATA disker, 2 PATA og en NEC DVD-brenner. I følge ymse kalkulatorer skulle dette egentlig være i grenseland, men alt er dønn stabilt. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Kan nevne at min 420W i-Xeye driver en Pentium 4 3.2E med SB Audigy2 ZS, X800XT, 4 SATA disker, 2 PATA og en NEC DVD-brenner. I følge ymse kalkulatorer skulle dette egentlig være i grenseland, men alt er dønn stabilt. Såppas.... da er vel jeg også i grenseland med min 480w 6Disker, 4Rambrikker, 4Ghz, x800xt, 2DVD, mange vifter & lys. Noen som vet ca hva det vil bruke? Er flere verdensrekorder med Tagan så at det er ei god strømforsyning er helr klart Vil tro den er bedre enn Mist også Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 tbend, tror ikke det oppsettet skal være noe problem i det hele tatt. De diverse PSU-kalkulatorene som ligger på nettet skal jo ta sikte for de litt dårlige PSUene også. Tagan og andre kvalitetsmerker holder det de lover, og kanskje litt til. Har selv en Tagan Easycon 480W, og storførnøyd med den. Det oser som sagt kvalitet av den, støynivået er veldig lavt. Den driver nå en Opteron på 2,85GHz, 3 disker, X800XL, DVD-brenner, 2x512MB og diverse vifter. Har tidligere hatt en ekstra disk også, uten noen som helst problemer. Jeg hadde ikke vært bekymret om jeg skulle legge til 3 disker til heller... Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hva er forskjellen på de forskjellige seriene til Tagan? Black series, 2Force series, x-eye series, easycon series og turbo series. Vet at 2Force har to mindre vifter istedet for en stor. Det står egentlig mellom 480 w Black series og 2Force series for meg. De koster like mye. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Easycon serien har løse kabler, så du kobler til de kablene du har behov for, og eliminerer ganske greit kabelspaghettien. Se bildet fra min Easycon. Easycon har også en 120mm vifte som drar varm luft innenfra og blåser ut i bakkant. 2Force har 2x92mm vifter slik som på U01 og U02 (Black series og I-Xeye) serien, som fungerer ved push-pull, altså at den ene blåser luften ut mens den andre suger den ut. Omdreiningene på viftene individuelt er temperaturstyrt. Både 2Force og Easycon har mulighet for å justere 12v railen ved å flytte på en bryter; "selectable switchable 12V rails for univeral support of all ATX standards" er det tagan har skrevet om dette på hjemmesiden sin. Turbo serien er ikke lansert enda, så det vet jeg ikke noe om Endret 24. november 2005 av Cluster1 Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Takk for informativt svar! Men hva er forskjell mellom Black og 2Force seriene som eg ser på? For å si det sånn; Hva er salgspunktene for Black? Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Black og I-Xeye -serien, som heter U01 og U02 er den første modellen fra Tagan. Altså den eldste. 2Force er en nyere serie. Men jeg anbefaler deg Easycon serien, du kommer garantert ikke til å bli skuffet. Alle kablene har strømper, og det er også med to dobbelskjermede molex og to dobbelskjermede pci-e kabler for bruk til grafikkortene. Legger ved et bilde.. Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Men easycon har jo ikke 2 vifter? Det er vel en ulempe... Eller er det ikke det? Forklar. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Nei Easycon har bare en vifte, men det er en 120mm vifte som flytter mye luft på lave omdreininger - ergo mindre støy. Nå støyer ikke de andre Taganene jeg har hørt noe særlig heller da, så det var et dårlig argument. Men kjøleevnen er nok ikke noe dårligere med en 120mm kontra to 80 eller 92mm vifter. Endret 25. november 2005 av Cluster1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå