Babelfisken Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Dette er feil, jeg brukte et Mastercard kredittkort (jeg presiserer, et rent kredittkort, uten bankkort-del) på Coop Prix forleden, MED PIN-kode. Bruker jeg derimot samme kortet hos Coop Byggmix, eller nærmeste bilrekvisita-butikk, så må jeg signere -men det er altså ikke BARE minibankene som spør etter PIN-kode... 5224573[/snapback] Måtte du signere i tillegg til å taste pin? Tror faktisk det kan variere fra terminal til terminal. Snakket med kameraten min her om dagen, og han måtte taste pin av og til. Han har samme kredittkort som meg. Mens i svar fra banken hvor jeg har kredittkortet fra, fikk jeg vite at pin utelukket var ved bruk av minibank... Eller kan man kanskje velge? Husker da jeg jobbet på Esso, så var det en knapp der jeg kunne velge om kunden skulle taste pin eller signere. 5225397[/snapback] Dette varierer fra terminal til terminal ja. I Norge er vi litt trege og må derfor som oftest ha usikkerheten med signatur som identifikasjon. I sverige er det derimot nesten utelukkende pin-kode som brukes. Svært behagelig da man slipper annen identifikasjon og annet styr. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Dette varierer fra terminal til terminal ja. I Norge er vi litt trege og må derfor som oftest ha usikkerheten med signatur som identifikasjon. I sverige er det derimot nesten utelukkende pin-kode som brukes. Svært behagelig da man slipper annen identifikasjon og annet styr. Jeg har da aldri i mitt liv vist noe ID i tillegg til mit kredittkort, hverken europa, usa eller australia - men fint nok - hverken butikken eller jeg skal dekke noe misbruk. Selv syns jeg godt mann skulle ha muligheten til å kjøpe ID på kortet - det er stress å ta med passet ut på byen når du har mistet lappen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hos 365direkte, hva er dette gebyret? Administrasjonsgebyr ved bruk av kreditten - gjelder saldo over kr. 1000,kr.45,00 AtW Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hos 365direkte, hva er dette gebyret? Administrasjonsgebyr ved bruk av kreditten- gjelder saldo over kr. 1000,kr.45,00 AtW 5254200[/snapback] Jeg leste prislisten litt bedre nå, og skjønner ikke bæra. Diners har ikke sånne tullegebyr. Et annet spørsmål jeg stiller meg i ettertid er om hvordan CashBacken fungerer. Hvis jeg kjøper en plasma til 28.000. Kommer cashbacken etter at jeg har gjort opp krediten, eller kommer den inn på samme regningen? Slik at jeg bare trenger å betale 28000 - 1022 + 45 = 27023,- Nå skal jeg ikke kjøpe så store ting i nærmeste fremtid, så maks cachbackgrense på 2000 kroner blir nok ikke nådd. Men synes det er irriterende å betale et fakturagebyr slik det der administrasjonsgebyret? Men hvis dette administrasjonsgebyret kun kicker inn hvis man velger å ikke betale mer enn minimumsbeløp, så skal jeg ikke klage. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Sitter fremdeles her uten kredittkort... Gebyrfri.no var tydeligvis ikke interessert i det hele tatt når de fikk vite at jeg hadde lån, og ikke god inntekt i fjor. Hvor mye penger jeg har disponibelt er tydeligvis ikke så interessant. Alle andre har aldersgrense på 21 eller over (jeg er 20). Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Dette varierer fra terminal til terminal ja. I Norge er vi litt trege og må derfor som oftest ha usikkerheten med signatur som identifikasjon. I sverige er det derimot nesten utelukkende pin-kode som brukes. Svært behagelig da man slipper annen identifikasjon og annet styr. Jeg har da aldri i mitt liv vist noe ID i tillegg til mit kredittkort, hverken europa, usa eller australia - men fint nok - hverken butikken eller jeg skal dekke noe misbruk. Selv syns jeg godt mann skulle ha muligheten til å kjøpe ID på kortet - det er stress å ta med passet ut på byen når du har mistet lappen. 5254120[/snapback] I Norge og Sverige er må man nesten alltid vise ID når man bare har signatur på kredittkortet. Ikke alltid på barer og småkjøp men på større kjøp ringer de også inn og sjekker. Høres rart ut at du ikke har vist ID. Husker ikke detaljer men har flere ganger bedt sleger snu kortet da de ber om id, og de blir positivt overrasket nårde finer bankkort-id bakpå visakortet (som for alle andre er synonymt med kredittkort) vet det har skjedd flere ganger i Europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå